شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:

تمرکز بر تسریع و رونق صادرات از مبدا گمرک استان البرز در سال جاری

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: در سال مزین به مهار تورم و رشد تولید، بر تسهیل، تسریع و رونق صادرات از مبداء گمرک استان البرز متمرکز می‌شویم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ پرهام رضایی شامگاه شنبه نوزدهم فروردین ماه در دیدار نوروزی فعالان اقتصادی بخش خصوصی با مسئولان ملی و استانی که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز، اعضای هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، فرمانده انتظامی استان و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران در مجموعه قصر رز کرج برگزار شد، ضمن ارج نهادن به روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این دیدار فرصتی دست داد تا فعالان اقتصادی استان با بیان مطالبات و مشکلات پیش‌رو به طرح انتظارات خود از مدیران دولتی بپردارند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید گفت: برای تحقق این شاخصه‌ها  پایه‌ریزی یک برنامه مدون و هدفمند نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: با توجه به دغدغه‌مندی و پیگیری‌های استاندار به منظور رفع موانع پیش‌روی تولید و صنعت در البرز، نشست‌های مرتبط به این دو حوزه از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان دو مرتبه در ماه تشکیل می‌شود، در صورتی که  این جلسات در استان‌های دیگر یک مرتبه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ را با تمام فراز و نشیب‌‌ها از جمله مشکلات سد راه فعالان حوزه اقتصادی به خوبی پشت سر گذاشتیم، گفت: در سال گذشته، قطعی گاز صنایع در روزهایی که با پیک مصرف انرژی مواجه بودیم، لطمه زیادی به واحدهای تولیدی استان وارد شد، اما از ابتدای زمستان قبل و به دستور استاندار با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه مدیریت مصرف گاز، مشکلات صنایع در این بخش‌ها تعدیل شد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی البرز، در سال گذشته و با مدیریت مصرف برق کمترین میزان خاموشی را در سطح صنایع استان شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه تولید، صادرات و واردات سه رکن مهم در چرخه اقتصادی است، افزود: اگر تولید نباشد به یقین صادراتی نخواهیم داشت و اگر واردات مواد اولیه و تامین مایحتاج تولید داخل نباشد به هیچ وجه شکوفایی اقتصادی حاصل نمی‌شود‌.

رضایی در خصوص برنامه‌‌های اتاق بازرگانی البرز در یکسال پیش‌رو عنوان کرد: از اهم این فعالیت‌ها رشد و توسعه صادرات است، در این قالب نشست‌های تخصصی با حضور تیم اقتصادی استاندار و مدیران دولتی این حوزه برگزار کرده‌ایم، از فعالان بخش خصوصی هم انتظار می‌رود که ضمن مشارکت در رونق تولید به رشد صادرات کمک کنند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در جریان برنامه‌های دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، برگزاری همایش‌های فصلی با حضور فعالان بخش خصوصی را مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: هدف ما انتقال مشکلات مربوطه به مدیران دولتی است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به فعالیت اورژانس کسب و کار این مجموعه در کنار دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخصوصی در پیگیری مصالبات صنعنگران و تولیدکنندگان استان افزود: آماده مشورت‌دهی به فعالان بخش خصوصی البرز در راستای رفع موانع موجود هستیم.

وی با اشاره به تمرکز مسئولان اتاق بازرگانی البرز در سال جاری بر رشد و توسعه صادرات از مبداء گمرک استان گفت: از فعالان بخش خصوصی این عرصه دعوت می‌شود که اتاق بازرگانی را خانه خود بدانند و مشکلات مربوطه را به مدیران اتاق ‌منعکس کنند تا شاهد تسهیل، تسریع و رونق ارسال محموله‌های صادراتی از مبادی خروجی استان باشیم.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات