جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

میزبانی بقاع متبرکه استان البرز در شب‌های قدر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: مراسم پرفیض و معنوی شب‌های قدر در تمام بقاع متبرکه و همچنین مساجد محوری وقفی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرصت لیالی قدر، افزود: بر اساس آنچه که در آیات و روایت آمده شب قدر یکی از شب‌های خاص در ماه رمضان است که تقدیر و سرنوشت یک ساله انسان در آن رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه شب قدر فرصتی مناسب برای انسان محسوب می‌شود، اظهار کرد: سرنوشت یک ساله انسان که می‌توان سرنوشت ابدی انسان را هم رقم بزند در شب قدر مقدر خواهد شد و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و تعیین سرنوشتی مطلوب را خداوند خواستار شد.

وی بر خاص بودن هدایت در لیالی قدر تاکید و تصریح کرد: در این شب‌های قدر خداوند عنایت ویژه خود را به بندگان خود عطا کرده و بهانه‌ای برای بخشش بندگان فراهم آورده که تنها افرادی ارزش آن را می‌دانند که اهمیت و پیام اصلی شب قدر درک کنند و تصمیم جدی بر تحول عظیم در خود گرفته‌اند.

دشتکی در ادامه با اشاره به فضیلت و اعمال خاصه شب‌های قدر، بیان کرد: انسان باید همیشه در پی آن باشد که خود را به امام زمانش به لحاظ خلقی، رفتاری و اعمال شبیه کند و هرچه انسان در این راستا حرکت کند و در پی شبیه شدن و نزدیک شدن به امام زمان خود باشد فضیلت بیشتری را از این شب‌ها دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: شب قدر اعمال خاص خود را دارد که شامل غسل ابتدای شب قدر، ذکر استغفار، نماز شب قدر، شب زنده‌داری و دعاهایی مانند خواندن جوشن کبیر است و توصیه‌های بسیاری در انجام آن صورت گرفته است.

وی با تاکید بر افزایش معرفت انسان و بیدار کردن دل‌ها در شب قدر، خاطر نشان کرد: نکته مهمی که در روایات به طور ویژه به آن توجه شده افزایش سطح معرفت انسان در شب‌های قدر است و در حقیقت مذاکره عملی بالاتر از همه اعمال است چراکه به آگاهی، فهم و علم انسان برای درک جهان هستی، وجودیت و حضور امام زمان و فلسفه این شب‌ها کمک بیشتری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به فضیلت بالای خدمت در این شب‌ها، گفت: افرادی که علاقه‌مند هستند می توانند به عنوان خادمان افتخاری در عرصه‌های مختلف همچون پزشکی، مهندسی، مشاوره و دیگر خدمات به مساجد محوری و امامزادگان مراجعه کنند.
برگزاری محافل انس با قرآن و جزء خوانی

دشتکی یکی از روش‌ها و راه‌های سعادت، خوشبختی، زندگی با طهارت و تقرب برای انسان را عمل به قرآن دانست و افزود: قرآن نقشه راه سعادت است و هر کسی با هر نگاهی که دارد با محوریت قرآن اگر پیش برود بهتر به اهدافش می‌رسد.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که از ابتدای ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان به خصوص ۳۵ بقعه متبرکه محل اجرای طرح «ضیافت الهی» در استان آغاز شده برگزاری محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن کریم می‌باشد.

وی اضافه کرد: در دین مقدس اسلام نگاه توحیدی محور است که نقشه راه آن در قرآن است پس باید در قرآن تدبر کرد و اگر بخواهیم در دین اسلام به مقصد درست خود برسیم باید نقشه راه را که همان تدبر در قرآن کریم است مرور کنیم.

دشتکی از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان را قرائت روزانه دعای ابوحمزه ثمالی و دیگر ادعیه‌های سفارش شده دانست و افزود: علاوه بر آن جلسات تفسیر قرآن کریم در برخی از بقاع متبرکه انجام می شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات