شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

گفتمان دینی استراتژی حکومت اسلامی در مقابل ارتجاع فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: استراتژی نظام و حکومت اسلامی در مقابل رویه ارتجاع فرهنگی دشمنان، گفتمان دینی و تقویت عمومی با وحدت حول محور ارزش‌های اسلامی است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سعید جابری ‌انصاری» اظهار کرد: استراتژی نظام و حکومت اسلامی در مقابل رویه ارتجاع فرهنگی دشمنان، گفتمان دینی و تقویت عمومی با وحدت حول محور ارزش‌های اسلامی است.

وی افزود: برخی فرهنگ‌های نادرست رواج یافته در جامعه نشأت گرفته از فرهنگ مرتجع دنیای غرب است که برای مقابله با این برهنگی فرهنگی اتخاذ یک موضع واحد و جبهه فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان کرد: تأکیدات دینی و احادیث متعدد و معتبر در زمینه حجاب و عفاف جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته است، تا آنجا که بی تردید پوشش زن از ضروریات مورد توجه در دین اسلام است.

وی تصریح کرد: درباره فلسفه وجوب حجاب و فضائل آن برای قشر بانوان بسیار سخن گفته شده است، اما به واقع جانمایه همه نصایح و تأکیدات، حفظ کرامت و شخصیت زنان است.

جابری‌انصاری خاطرنشان کرد: قرائن گویای آن است که زن در طول تاریخ شاهد تفسیرهای متفاوتی از ماهیت و حقوق حقه خود بوده به طوری که در تورق تاریخ می‌توان به وضوح دید که زن حتی به عنوان بخشی از جامعه انسانی شناخته نشده تا بخواهد از حقوق بشری برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: اما با طلوع خورشید اسلام، ماهیت و جایگاه زن در جامعه متجلی و حرمت یافت بطوری که از نظر اسلام مرد و زن، با حفظ تمام ویژگی‌ها و تفاوت‌ها، در مقام انسان بدون تفاوت و هر دو کامل، مستقل و آزاد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: اسلام دین رأفت و مهربانی است و بی تردید موضوع ارزشمند حجاب، در اسلام نه یک الزام نوآورانه و نه یک حکم سخت‌گیرانه است.

وی متذکر شد: هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات