جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 معاون استاندار:

تدوین بانک اطلاعاتی از امکانات امدادی البرز ضروری است

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز اعلام کرد: تدوین بانک اطلاعاتی از امکانات و تجهیزات امدادی برای مقابله با بحران های طبیعی و غیر طبیعی در استان ضروری است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ احمد افضلی روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز افزود: تهیه و تدوین این بانک اطلاعاتی می تواند در مواقع بروز بحران نقش موثری در مدیریت بحران و کاهش خسارت های احتمالی ایفا کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی به چهارشنبه پایان سال انتظار می رود دستگاه های متولی همچون؛ اورژانس، آتش نشانی و شهرداری های استان درحالت آماده باش کامل قرار گیرند.

افضلی در ادامه به تشریح طرح استقبال ایمن از بهار استان پرداخت و خاطر نشان کرد: هدف اصلی این طرح ایجاد بسیج عمومی بین دستگاه های عضو ستاد بحران استان برای پیشگیری از وقوع حوادث است تا خسارات وارده ناشی از مخاطرات بحرانی به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تهیه اسناد استانی و رعایت نقشه تدقیق شده موقعیت گسل‌های شهر کرج در امور عمرانی، توسعه شهری و اجرای مانورهای آمادگی در برابر بروز حوادث و بحران ها، خاطرنشان کرد: در راستای مدیریت صحیح بحران ها در استان بر اساس سند راهبرد ملی مدیریت بحران کشور، مطابق با ماده ۴ قانون مدیریت بحران کشور، برش استانی کاهش خطر حوادث و سوانح باید تهیه شود.

منوچهر غفاری افزود: در نمایشگاه رویداد ملی؛ مدیریت بحران ایران قوی که از ۲۵ لغایت ۲۷ بهمن ماه در تهران برگزار شد، غرفه استان البرز شایسته تقدیر شناخته شد که جا دارد از حضور پررنگ شرکت های آبفا، آب منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، صنعت، معدن و تجارت استان، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و هواشناسی تقدیر و تشکر شود.

 
 

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات