شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقابله با تغییر کاربری 560 هکتار از اراضی البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام مقابله با تغییر کاربری به مساحت 560 هکتار در ساوجبلاغ و چهارباغ، ارزش آزادسازی‌ها را 833 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «حسین فاضلی هریکندی» گفت: در روزهای اخیر در سه اقدام جداگانه که در شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهارباغ انجام شد از تغییر کاربری 560 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تاکیدات مکرر رئیس قوه قضائیه در خصوص اراضی در معرض تغییر کاربری، یکی از الزامات دوره تحول و تعالی را تمرکز بر پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز با استفاده از سامانه های هوشمند و برخط جهت رصد اراضی در معرض تغییرکاربری برشمرد و متذکر شد: در اقدامات انجام شده در حوزه قضایی چهارباغ از تغییر کاربری 276 هکتار از اراضی «روستای زکی آباد» بخش رامجین جلوگیری شد.

وی این آزادسازی‌ها را در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بیان کرد و افزود: در حوزه قضایی ساوجبلاغ نیز در دو  مرحله جداگانه، مقابله با تغییر کاربری انجام و 284 هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری آزادسازی شد؛ این اراضی در روستاهای آران، سلطان آباد، احمد آباد و روستای حاجی آباد بخش مرکزی ساوجبلاغ واقع شده بودند که 135 هکتار فقط در روستای حاجی آباد آزادسازی شد.

فاضلی هریکندی متذکر شد: در این عملیات، 368 مورد دیوارکشی به منظور تفکیک و شروع به ساخت و ساز غیرمجاز، 58 مورد ویلای در حال ساخت، 48 مورد استخر، دپوی مصالح به تعداد 54 مورد اعمال قانون شد و از ده‌ها مورد محوطه‌سازی، خیابان کشی، ایجاد راه و جاده و گودبرداری با هدف تفکیک غیرقانونی اراضی زراعی و باغ ها جهت ویلاسازی غیرمجاز جلوگیری شد.

وی ارزش اراضی آزادسازی شده را 833 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تغییرات اراضی زراعی و باغ‌های استان البرز با استفاده از سامانه هوشمند «کشت یار»، به صورت برخط رصد می‌شود و علاوه بر آن، نظارت بر بنگاه‌های املاک غیرمجاز که از  یکی از عوامل تغییر کاربری در استان است نیز تشدید خواهد شد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات