دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

محمد اسدیان؛ 

اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری نیاز به بازنگری دارد 

رییس مرکز پژوهش و  مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج نیاز به تغییرات اساسی و بازنگری دارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمد اسدیان در نطق پیش از دستور نود و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر کرج از اجرایی شدن طرح الزام اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان خبر داد و اظهار داشت: صندوق ذخیره کارکنان شهرداری کرج با تدوین اساسنامه با محوریت و هدف موسسه اقتصادی و بازرگانی در راستای تامین منافع و نیازکارکنان زحمتکش این مجموعه در سال 1388 ثبت و تشکیل شده است. 

رئیس مرکز پژوهش و  مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: این صندوق سازمان اقتصادی با جلب حمایت شهرداری کرج و سرمایه گذاری کارکنان نسبت به فعالیت های مشروع،اقتصادی، بازرگانی و... در راستای افزایش و ارتقاء میزان و سطح رفاه کارکنان عضو اقدام نماید.

اسدیان با اشاره به اهداف موسسه تصریح کرد: مدیریت و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، تولیدی، رفاهی، تفریحی و اقتصادی خرید، فروش، اجاره، اموال منقول و غیر منقول راهبری و تصدی‌گری دستگاه‌های عمومی و دولتی در سطوح ملی و منطقه‌ای در چار چوب اهداف موسسه جلب مشارکت و همکاری کارکنان داوطلب شهرداری به عنوان عضو موسسه در برنامه‌ها و فعالیت موسسه عموما ار طریق سرمایه‌گذاری جذب، جلب مشارکت و سرمایه افراد حقیقی و حقوقی با عنوان سرمایه‌گذار و مشارکت کننده غیر عضو در برنامه‌ها و طرح‌های موسسه را از اهداف این صندوق عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کرج طبق قوانین بالا دستی ، ماده 80 بند مربوط به وظایف شورای اسلامی شهر مکلف به اصلاح و رعایت هشت بند ذکر شده در ذیل می‌باشد: قرائت اساسنامه صندوق، بررسی مجدد و مواد آن جهت اصلاح طبق قوانین بالا دستی فوق الذکر، بررسی تشکیل جلسه مجمع عمومی و نحوه تهیه و تنظیم صورتجلسه، بررسی صورتجلسه نحوه انتخاب هیات امنا، بررسی صورتجلسه انتخاب هیات مدیره، ورود و تهیه گزارش حسابرسی خارجی از صندوق، دریافت  تایید بورس اوراق مشارکت برای صندوق، ورود شورای شهر به عنوان دستگاه نظارتی طبق ماده 80 بند 8 مربوط به وظایف شورای اسلامی شهر و انتصاب  مدیر عامل با انتخاب هیات مدیره با حکم شهردار در راستای اجرای طرح الزام اساسنامه صندوق ذخیره کارکنان باید رعایت و اجرا شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات