یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا عباسی در نشست با رئیس و کارگزاران حج و زیارت البرز :

سفر حج و عتبات عالیات بهترین آوردگاه برای خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمن است

نماینده مردم البرز در نشست با رئیس و کارگزاران حج و زیارت استان البرز ضمن مهم قلمداد کردن حوزه حج و زیارت در تقویت و تعمیق بنیان‌های فرهنگی و فکری مردم اظهار داشت: حج، اربعین و زیارت عتبات عالیات یکی از مهمترین ظرفیت عظیم فرهنگی برای صدور انقلاب اسلامی به جهان است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علیرضا عباسی با تاکید بر فرمایش حضرت امام رحمت الله علیه مبنی بر اینکه باید انقلاب را به جهان صادر کنیم، اظهار داشت: نگاه ما به حج باید یک نگاه مکتبی و انقلابی باشد و یکی از ظرفیت‌های مهم برای رسیدن به این هدف متعالی فرصت بی‌نظیر حج است.

وی همچنین به ظرفیت بی‌بدیل اربعین حسینی و زیارت سید و سالار شهیدان در طول سال اشاره کرد و گفت: این سفر معنوی ظرفیت فرهنگی بسیار عظیمی در نشر انقلاب و ارزش‌های نظام دارد و نسبت به سفر حج با ملاحظات کمتری مواجه است و به راحتی می‌توان با رعایت موازین امنیتی در نشر فرهنگ جبهه مقاومت و انقلاب اقدام کرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انجام اقدامات فرهنگی موثر در سفر حج و عتبات عالیات در ماندگاری تحول ایحاد شده در زائران تاثیر بسزایی دارد. مقام معظم رهبری نیز به همین دلیل به مقوله عمره دانشجویی و کاروان راهیان نور تاکید ویژه داشتند چون که  تاثیر این گونه سفرها در تعمیق باورها و تقویت بینه فکری و انقلابی افراد به خصوص جوانان بسیار موثر است.

دکتر عباسی به مسئولان حج و زیارت توصیه کرد: برای اثربخشی بیشتر کارهای فرهنگی در سفر معنوی حج علاوه بر صلاحیت‌سنجی که در مورد کارگزارن حج و زیارت صورت می‌گیرد، سطح‌بندی در مورد قابلیت‌های زائران هم صورت گیرد؛ با برنامه‌ریزی مناسب و سازماندهی این افراد، می‌توان از ظرفیت بسیاری از این زائران به عنوان سفیران فرهنگی در سطوح عالیه برخوردار شد یا از پتانسل افرادی که به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند در صدور انقلاب بهره برد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش به حج ارزان اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی و هزینه بالای سفر حج باید تدابیری اندیشیده شود تا با روش‌های گوناگون  هزینه‌های حج و عتبات را برای مردم کاهش داد،  مثلا با کاهش روزهای سفر و  صرفه‌جویی در هزینه‌های زائد حج را مردمی‌تر کرد و به فرمایش مقام معظم رهبری حج را برای مردم ارزان کنیم.

وی ضمن شنیدن دغدغه‌های کارگزاران حج از جمله حضور آزادبرها برای اعزام زائران به عتبات عالیات گفت: طبیعی است که وقتی نیازی در جامعه وجود داشته باشد و برخی قادر به رفع این نیاز باشند، مردم به سمت رفع نیاز خود گرایش دارند. لذا در گام اول باید با اتخاذ تدابیر گوناگون هزینه های سفر را کاهش داد. بطور مثال، با کاهش روزهای سفر و حذف هزینه‌های زائد و یا ارائه تسهیلات هزینه سفر را کاهش و گزینه‌های مختلف و  ارزانتری نیز در برنامه‌های اعزام در اختیار مردم قرار دهیم و در گام‌های بعدی به طور قانونی با ورود آزادبرها به این کار برخورد شود.

 او در پایان ضمن تاکید بر این مهم که دشمن تفکر و اعتقاد جوانان را نشانه رفته است، گفت: ما نیز جهت خنثی کردن توطئه  دشمن باید متقابلا برای تقویت اعتقادات و رشد فکری جوانان برنامه‌ریزی کنیم و این گونه سفرهای معنوی بهترین آوردگاه برای تقویت بنیه معنوی نسل جوان کشور و خنثی کردن توطئه فرهنگی دشمن است که نباید از این مهم غفلت کرد.

گفتنی است در این نشست مشکلات حوزه حج و زیارت مطرح شد و مقرر شد مشکلات و پیشنهادات مطرح شده به صورت مکتوب به دفتر دکتر عباسی نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی تحویل داده شود تا از دستگاه‌های مختلف پیگیری شود و پیشنهادات هم ارائه گردد تا ضمن استفاده از پیشنهادات مطرح شده، مشکلات هم از دستگاه‌های اجرایی هم از طریق فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات