شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 در همایش توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار مطرح شد

غفاری: مهارت‌آموزی زمینه‌ساز توانمندی و اشتغال در البرز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز در همایش و گارگاه آموزشی توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار استان مهارت‌آموزی در محلات کم‌برخوردار را آغازی برای گسترش مهارت در جامعه و افزایش اشتغال جوانان دانست.

به گزارش رمزگشانیوز؛ همایش و گارگاه آموزشی توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ماه با حضور مدیران محلات 66 گانه استان در  مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهیدان رهبری برگزار شد.

«بهزاد غفاری» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، در این آئین ضمن تقدیر از همت بلند این مدیران که در طرح جهادی مهارت‌آموزی، توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات حضور یافته‌اند، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در البرز سالهاست افتخار دارد با هفت مرکز دولتی و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد بخش عظیمی از مهارت‌جویان جامعه را زیر چتر مهارت‌آموزی قرار دهد.

وی ادامه داد: اینک این توفیق حاصل شده است که با همکاری قرارگاه اجتماعی استان البرز فرهنگ مهارت‌آموزی را محله به محله ترویج کنیم و به ابتکار استاندار البرز این کار را از محلات کم‌برخوردارتر آغاز کرده‌ایم که 66 محله به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز که در جمع مدیران محلات 66 گانه استان سخن می‌گفت، خطاب به آنان گفت: مهمترین رسالت شما در انجام این ماموریت این است که مردم را از مزایای این طرح آگاه و با تبیین اهداف این طرح ما را در اجرای آن یاری کنید.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مردم حتی از شرح وظایف و خدمات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آگاه نیستند، گفت: این در حالیست که در این طرح علاوه بر اینکه آموزش‌ها به صورت رایگان و دولتی ارائه می‌شود، حتی تجهیزات پرتابل و قابل انتقال را نیز به محلات برده و در نهایت آزمون را نیز برای اولین بار در خود محلات برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه هدف از این طرح را در گام اول شناسایی استعدادهای مختلف عنوان کرد و گفت: در گام  بعدی در تلاش هستیم افراد علاقه‌مند و مستعد را برای طی مراحل تخصصی‌تر به آموزشگاه‌ها معرفی کنیم گرچه با طی کردن همین مراحلی که در محلات برگزار می‌شود، توانمندسازی مهارت‌آموزان برای اشتعال‌زایی و ورود به بازار کار تضمین می‌شود.

غفاری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در این طرح پیش‌بینی شده که از افراد ماهر در رشته‌های مختلف برای آموزش افتخاری استفاده شود که در این راستا آی.دی کارت تدریس نیز با نظارت سازمان به آنان داده می‌شود.

وی ضمن اشاره به میزبانی بیستمین مسابقه ملی مهارت در البرز که 16 اسفندماه سالجاری برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور از دل همین دوره‌هایی که در محلات کم‌برخوردار برگزار شده است، نیروهای ماهر برای شرکت و افتخار آفرینی در چنین مسابقاتی آماده و تربیت شوند.

غفاری با اشاره به نگاه ویژه سازمان فنی و حرفه‌ای به استان البرز گفت: خوشبختانه البرز در زمینه مهارت‌آموزی از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و هم از نظر سطح آموزش و هم از نظر کیفیت تجهیزات حرف اول را در کشور می‌زند و اعتبارات خوبی نیز برای تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در البرز در نظر گرفته شده است.
وی در پایان با تاکید بر استفاده از این فرصت طلایی برای ارتقای سطح مهارت‌آموزی استان ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی و همدلی گام مهمی در جهت تقویت توانمندی مردم و اشتغال‌زایی جوانان برداشته شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات