شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

توانمندسازی و آموزش خانواده‌های کودکان کار و خیابان در دستور کار قرار گرفت

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر طی آئینی مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان شیرین واقع در ماهدشت کرج افتتاح شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمدجواد کاظمینی، روز سه‌شنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در آئین افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان کار و خیابان شیرین واقع در ماهدشت با اشاره به جایگاه ویژه حوزه اجتماعی و مسائل آن در کشور گفت: تلاش برای ارائه خدمات مطلوب در این زمینه ضرورت دارد تا باری از دوش شهر برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه استان البرز، بیشترین تراکم جمعیت را در کشور دارد، عنوان کرد: استان البرز به لحاظ مساحت، محدود اما مهاجرپذیر بوده و یکی از مشکلات اصلی آن در حوزه آسیب‌ها، همین مهاجرت‌ها و تنوع قومیت‌ها است که البته مهاجرت اتباع را نیز در این زمینه نباید نادیده گرفت. استاندار البرز توجه ویژه‌ای به حوزه اجتماعی دارد و به همین دلیل دستورات لازم برای تشکیل قرارگاه اجتماعی را صادر کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تاکید بر اینکه بخش عمده فعالیت‌ها در این حوزه باید با محوریت رفع مشکلات شهر باشد، اظهار کرد: جلسات قرارگاه اجتماعی هر هفته با حضور استاندار و همه مدیران کل و نمایندگان مناطق کم برخوردار در استانداری برگزار می شود. ارائه خدمات لازم به 66 محله با شاخص های تعیین شده برای محلات و مناطق محروم در دستورکار قرار گرفته است.

کاظمینی رمز موفقیت در این قرارگاه را تعامل بسیار خوب مسئولین و مردم و حضور استاندار در بین شهروندان دانست و بیان کرد: ما در جلسات هفتگی، در محلات مختلف استان حضور پیدا می کنیم که این امر نقش مهمی در افزایش رضایت سرمایه های اجتماعی یعنی مردم دارد. مشکلات، مسائل و خواسته‌های مردم در اولویت امور این قرارگاه قرار دارد و با جدیت احصا و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر در استان البرز، یک مرکز با ظرفیت محدود برای کودکان کار و خیابان وجود داشت اما اکنون با فعالیت دولت مردمی و تلاش های صورت گرفته، این مرکز با ظرفیت 80 نفر به خدمت رسانی می‌پردازد. با تدبیر استاندار البرز، اجرای طرحی به نام سکنا (ساماندهی کودکان کار و خیابان) در این حوزه در دستورکار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از ورود 100 کودک به این طرح خبر داد و افزود: این افراد از همان روز اول بیمه و سپس وارد پروسه درمان می‌شوند و سپس آموزش‌های مهارتی را کسب می کنند؛ آن ها تا زمان رسیدن به سن قانونی می توانند به سادگی وارد بازار کار شوند و با مهارت هایی که آموخته اند، برای دیگران نیز امیدآفرینی کنند.

کاظمینی در ادامه مطرح کرد: خانواده‌های کودکان کار و خیابان نیز شناسایی و مشکلات آن‌ها احصا شده و سپس جذب می شوند و آموزش های لازم را فرامی گیرند. همچنین با ارائه کمک های بلاعوض به آن ها، حمایت لازم برای ادامه زندگی این خانوارها صورت می گیرد.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات