یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بهداشت و درمان:

سرمایه‌گذاران عاقل خارجی به خاطر دیوانگی ترامپ از ایران نمی‌روند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهرک دارویی برکت امکان تولید داروهای مشابه وارداتی وجود دارد و حتی می‌توان تا جایی پیش رفت که تولیدات کارخانه‌های این شهرک (داروهای هایتک) به سایر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی صادر شود.

به گزارش رمزگشا   نیوز از کرج، سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح شهرک دارویی برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک دارویی برکت به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در مساحتی بالغ بر 200 هکتار   افتتاح شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ایجاد این شهرک استانداردهای تدوین شده رعایت و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت کارخانه‌های مختلف دارویی فراهم شده است.
وی توضیح داد: این شهرک با هدف تحقق شعار امسال که همان رونق تولید است راه اندازی شده و امید است فعالیت آن بتواند بخش مهمی از نیاز دارویی کشور را مرتفع کند.

این مسئول ابراز کرد: طبق پیش بینی انجام شده در این شهرک برای هفت هزار نفر اشتغال مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها مانع از سرمایه گذاری خارجی‌ها در این شهرک نمی‌شود، گفت: ایران سرزمینی نیست که هر سرمایه گذار عاقل خارجی به خاطر دیوانگی‌های ترامپ پای خود را از کشور ایران بیرون بگذارد زیرا سرمایه‌گذار می‌داند   سرمایه گذاری در این کشور سودآور است.

نمکی   در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به میزان واردات دارو به کشور افزود:   در حال حاضر یک میلیارد و 300 میلیون دلار واردات دارو به کشور داریم که در مقایسه با سال‌های قبل به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در شهرک دارویی برکت امکان تولید داروهای مشابه وارداتی وجود دارد و حتی می‌توان تا جایی پیش رفت که تولیدات کارخانه‌های این شهرک (داروهای هایتک) به سایر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی صادر شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات