سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت گاز البرز:

دولت الکترونیک انتخاب نیست، یک الزام قانونی است

مدیر کل شرکت گاز استان البرز حذف قبوض کاغذی گاز را گامی در جهت استقرار دولت الکترونیک دانست.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ حسین تقی نژاد در خصوص حذف قبوض کاغذی و برقرار کردن دولت الکترونیک گفت: با حرکت دستگاه های اجرایی به سوی دولت الکترونیک، حذف قبوض خدمات عمومی یکی از اهداف تعالی سیستم دولتی است و شرکت گاز استان البرز نیز به تبع آن گام های مهم و موثری در این راه برداشته است.

 وی در خصوص نحوه پرداخت هزینه گاز مصرفی مشترکین گفت: دولت الکترونیک یک انتخاب نیست بلکه یک الزام قانونی است، که تمامی سازمان ها برای تحقق آن  باید تلاش کنند. شرکت گاز نیز در همین راستا از چند سال قبل حرکت هایی را شروع کرده  که از جمله آن می توان به میز خدمت که نوعی خدمات الکترونیکی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد و یا پرداخت های قبوض گاز که در چند سال اخیر از حالت فیزیکی (مراجعه حضوری به بانک) به شیوه الکترونیکی (غیر حضوری در بانک) تغییر یافته نام برد .

مدیر شرکت گاز البرز گفت: این شرکت هشتصد و پنجاه هزار مشترک گاز دارد، که با توجه به دوره های یک ماهه تا 45 روزه، سالانه هشت میلیون و 500 هزار قبض گاز کاغذی صادر می کرد که  مستلزم صرف  انرژی و هزینه زیادی برای چاپ، صدور و تحویل این قبوض در سطح استان بود. البته استفاده از تجهیزات پر هزینه و ارزبر مانند چاپگرها و کاغذ را نیز باید به این مشکلات افزود که در شرایط فعلی کشور به صلاح نبود و بر همین اساس شرکت گاز البرز را برآن داشت تا با حذف قبوض مصرف گاز از اواخر آذر ماه سال جاری با ایجاد درگاه های پرداختی امن از اتلاف این گونه هزینه های سر بار جلو گیری کند.

این مسئول ادامه داد: برای تحقق این مهم شرکت گاز البرز با همکاری رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی اطلاع رسانی های لازم را از دو ماه گذشته آغاز کرد و با چاپ بروشورهای مختلف رنگی و سیاه و سفید و رساندن آنها به درب منازل مشترکین در جهت آگاهی رسانی از روش های پرداخت هزینه مصرفی گاز در این مسیر گام برداشت. به موازات این اقدامات با ارسال پیامک های فراگیر و نصب بیلبورد و بنر و پخش کلیپ های آموزشی از تلویزیون های تبلیغاتی شهری مشترکین را به سوی اهداف مورد نظر که همان حذف قبوض گاز بود راهنمایی کرد. ثبت شماره تلفن همراه و کد پستی مشترکین در سامانه که توسط همکارانم در واحد خدمات توزیع در هنگام قرائت کنتور گاز صورت می پذیرد، ارسال قبض الکترونیک را آسان و متعاقب آن پرداخت هزینه قبض توسط مشترکین را تسهیل خواهد کرد.

تقی نژاد گفت: مشترکین محترم نگران در گاه های پرداختی و سوء استفاده های احتمالی از این در گاه ها نباشند چرا که شرکت گاز تضمین می کند که از درگاه بانک های معتبراجازه ورود و پرداخت می دهد. ما هشت درگاه مجاز بانک های معتبر را فعال کرده ایم که هر اپلیکیشنی نتواند پرداخت قبوض گاز را پشتیبانی کند.

وی در خصوص تدابیر پیش بینی شده برای تامین سوخت نیروگاه منتظر قائم فردیس با توجه به نزدیکی فصل سرما و احتمال افت فشار گاز گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده  سوخت گاز جایگزین مازوت (مخازن سوخت مازوت پلمپ شده است ) در این نیروگاه شد که نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای این منطقه دارد .خوشبختانه به جهت جلوگیری از آلودگی هوا در فردیس همچنان انتقال گاز و استفاده این نیروگاه از سوخت گاز ادامه دارد مگردر پاره ای مواقع کوتاه مدت که به ناچار برای تامین هرچه بهتر گاز شهروندان در فصل سرما از سوخت نفت و گاز(گازوئیل) استفاده شده است. البته در تمام طول چهار سال گذشته این نیروگاه با گاز مشغول فعالیت بوده است.

مدیر شرکت گاز البرز در مورد وضعیت خط انتقال جدید گاز البرز نیز گفت: در ابتدای حضور در البرز ضمن بررسی و مطالعه دریافتم  که این استان نسبت به سایر استان ها دارای یک سری مزیت های رقابتی بوده که یکی از آنها همجواری با پایتخت است.ما با توجه به این قابلیت ها چشم اندازی برای خود قرار دادیم که استان البرز در بیست سال آینده قطب اقتصادی کشور خواهد شد.در کشور های توسعه یافته برای پشتیبانی و حمایت جامعه از چشم انداز بیست ساله یک جمله اجتماعی نیز به آن پیوست می کنند.ما این پیوست را برای البرز اینگونه انتخاب کردیم که «البرز قطب اقتصادی کشور خواهد شد، استانی که در آن هیچ فقیری نخواهید یافت».

 تقی نژاد در خصوص چرایی توقف یک باره عملیات انتقال گاز به ساکنان حاشیه جاده چالوس و برخی واحد های تولیدی استان نیز که از پیشرفت خوبی نیز برخوردار بود نیز گفت: ما برنامه ریزی کرده بودیم که سوخت مصرفی 357 واحد تولیدی را از سوخت مایع به گاز تبدیل کنیم که این امر علاوه بر سالم سازی محیط زیست از هدر رفت میلیون ها دلار جلوگیری خواهد کرد  چرا که دولت برای هر یک لیتر سوخت مایع یک دلارهزینه پنهان پرداخت می کند .

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات