سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

واگذاری ۴۸۹ فرزندخوانده به خانواده‌های البرزی

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته در مجموع ۶۴۵ کودک به خانواده‌های دارای شرایط لازم واگذار شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۸۹ نفر از آنها بدون سرپرست بوده و به فرزند خواندگی پذیرفته شده‌اند و ۱۵۶ نفر هم بد سرپرست بوده و به امین موقت سپرده شده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ وجیهه محمدی فلاح با اشاره به ترویج فرهنگ پذیرش کودک دارای معلولیت توضیح داد: هر چند اغلب خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خواستار پذیرش کودکان دارای سلامت کامل هستند ولی طی سال‌های گذشته آمار زوجینی که کودکان دارای معلولیت را پذیرش می کنند هم بالا رفته است.

وی توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون هشت کودک دارای معلولیت به فرزندخواندگی و امین موقت پذیرفته شده‌اند که پنج نفر از آنها پسر و سه نفر هم دختر بوده‌اند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تلاش برای جلوگیری از معلولیت کودکان و نوزادان با غربالگری چشم و گوش اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون ۸۸ هزار و ۱۷۷ کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی و ۲۳ هزار ۳۸۸ نوزاد هم غربالگری شنوایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: علاوه براین، ۳ هزارو ۳۵۲ زوج هم تحت مشاوره ژنتیک قرار گرفته‌اند تا از تولد نوزاد معلول پیشگیری شود.

محمدی فلاح با اشاره به تعداد معلولان استان هم گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار و ۷۶۱ معلول خفیف تا خیلی شدید تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد شش هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند.

وی ابراز کرد: از مجموع معلولان استان، ۴ هزارو ۱۵۹ نفر هم دارای معلولیت اعصاب و روان هستند که ۳۰ درصد آنها زن و مابقی مرد هستند که  از طریق  ۱۸ مرکز خدمات دریافت می‌کنند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات