جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری در البرز

رییس پلیس فتا البرز از اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری در این استان خبرداد و گفت: با توجه به استفاده روز افزون کودکان و نوجوانان از فضای مجازی، تلاش کردیم با اجرای این طرح خانواده ها را برای مراقب فرزندان خود در برابر آسیب های این فضا بیشتر آگاه کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان با بیان اینکه سومین طرح پویش کودکان سایبری تا ۲۹ دی ماه در استان البرز ادامه دارد، افزود: در این طرح کاربران می توانند برای آگاهی از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط بگیرند.

جلیلیان افزود: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آنها خواهد شد.

وی تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی است؛ اما خانواده ها نیز با افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

رییس پلیس فتا البرز گفت: ارتباط نزدیک بین والدین و فرزندان عامل اصلی دورکردن فرزندان از آسیب‌های فضای مجازی است؛ والدین باید روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند تا از حوادث احتمالی در این فضا پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ها مسئولیت بسیار سنگینی درباره تربیت فرزندان برای استفاده از فضای مجازی دارند و ایمن نگه داشتن آنها در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسوولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آنان در خصوص آسیب های فضای مجازی مهمترین مسئولیت های خانواده ها است .

جلیلیان افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان می باشد، اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است .

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده در چهارچوب این فضا تعریف نمایند.

رییس پلیس فتا البرز بیان کرد : همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات