پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز :

مسکن محرومان، مددجویان و کارکنان بهزیستی البرز با جدیّت پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به همراه اردشیر آل عوض مشاور فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز، دکتر محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز و رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با حضور در اداره کل بهزیستی استان البرز میهمان مدیرکل و کارکنان بهزیستی استان بودند و طی جلسه ای به بررسی مسائل و چالش های مددجویان این اداره کل پرداختند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ در این جلسه احمد افضلی با تأکید بر توانمندسازی افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی گفت : کمیته مسکن محرومین را ذیل شورای مسکن استان تشکیل  داده و فعال خواهیم نمود تا با جدیّت هرچه تمام تر این مسئله را پیگیری کنیم.

وی افزود: همچنین پس از احصاء لیست تعاونی مسکن کارکنان بهزیستی البرز یک زمین مناسب برای آنان در نظر خواهیم گرفت تا از این طریق بتوانیم به کارکنان خدوم بهزیستی نیز خدمت مناسبی ارائه نماییم.

وی ضمن اشاره به بازدید از پروژه کوهسار بهزیستی و راه‌اندازی خانه امن برای زنان آسیب دیده افزود: پروژه‌های نیمه کاره و رها شده بهزیستی در سطح استان باید احصاء گردد تا راه حل‌های تکمیل این پروژه‌ها را بررسی و برای آن چاره اندیشی نمائیم.

«وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز در ادامه جلسه طی سخنانی گفت: محروم‌ترین و مستضعف‌ترین قشر جامعه اعّم از افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران اعصاب و روان، بانوان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، افرادی که درگیر سوء مصرف مواد هستند و افرادی که به هر دلیلی در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی هستند، عائله نظام هستند و ما وظیفه خدمت رسانی به آنها را داریم که ما در مجموعه بهزیستی با پنج معاونت در حال خدمت رسانی هستیم.

محمدی فلاح گفت : یکی از سیاسیت‌های راهبردی و استراتژیک سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی جامعه هدف است و یکی از مؤلفه‌های اساسی توانمندسازی صاحب خانه شدن و مسکن دار شدن مددجویان تحت پوشش می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهزیستی برای تأمین مسکن خانوارهای عادی تحت پوشش تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می‌دهد افزود: همچنین برای خانوارهای دارای ۲ معلول یا بیشتر طی تفاهم‌نامه همکاری که با بنیاد مستضعفان داریم به خانوارهای شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و خانوارهای روستایی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض خواهیم نمود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با تأکید بر اینکه از  ابتدای نهضت واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی استان البرز تاکنون بیش از ۲ هزار واحد مسکونی واگذار شده است گفت: برای ساخت این واحدها با دستگاه‌های مختلفی همکاری داریم از جمله بنیادمسکن، بنیاد مستضعفان، خیرین عزیز که کمک می کنند برای این که جامعه هدف بهزیستی صاحب مسکن شوند و در استان البرز این کار با تلاش مضاعف همه همکاران پیش می رود و امیدواریم روزی برسد که تمامی خانوارهایی که پشت نوبت هستند صاحب سرپناه شوند.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی نیز در ادامه جلسه طی سخنانی گفت : در سامانه طرح نهضت ملّی مسکن ۴۶۲۲ نفر ثبت نام کرده اند که ۱۹۶۷ نفر یا رد درخواست شده اند و یا منصرف شده اند.

وی افزود : در مورد قیمت ساخت در استان دو نوع وام داریم در کرج ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی تأکید کرد؛ برای ایجاد امکانات برای جمعیت سالمندان در بیست سال آینده باید برنامه ریزی نمائیم و افزود: مجتمع سالمندان ده درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فقط فونداسیون اجرا شده است و بدلیل عدم تخصیص اعتبار از سازمان برنامه استان نیمه کاره مانده است و در حال حاضر برای اتمام این پروژه در حدود سی میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر بهزیستی منبع مالی ساخت مشخص و معین داشته باشد برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنیم، افزود: طرح اعتبار مصوب برای همه فعالیت های آموزشی، درمانی و ...از شروط واگذاری زمین است.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات