شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تعاملات بین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز و پردیس کشاورزی دانشگاه تهران

نشست سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران حول محور تعاملات بیشتر دو دستگاه و هم افزایی برای استفاده از ظرفیت‌های دو جانبه برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ یحیی دارایی روز سه‌شنبه بیان کرد: از ابتدای مسئولیتم همواره سعی بر این بوده که حداکثر همکاری و تعامل با دستگاه‌های استانی برای ارتقاء شرایط میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران می‌تواند از جنبه های مختلف از جمله علمی و پژوهشی کمک حال خوبی برای میراث‌فرهنگی استان باشد، افزود: بنابراین ایجاد کارگروه‌های مشترک برای هم افزایی در موضوعات مختلف موجود در استان مد نظر است. 

دارایی ادامه داد: این دانشگاه با توجه به تخصص در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی می‌تواند در بسیار از موضوعات چون حفاظت از میراث طبیعی استان بسیار موثر باشد.
او با اشاره به اینکه بناهای تاریخی ثبت شده از جمله ساختمان مارکوف، کاخ سلیمانیه و ساختمان چوب و کاغذ نیز در محوطه پردیس کشاورزی هستند، گفت: همکاری دانشگاه با میراث‌فرهنگی در مورد این بناهای تاریخی بسیار خوب است و این تعامل ادامه دارد.

گفتنی است در این جلسه مذاکراتی در مورد ایجاد شرایط بازدید مردمی از موزه جانورشناسی حتی به صورت محدود یک روز در هفته انجام شد که به زودی و پس از اعلام نظر کارشناسان فنی  نتیجه‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات