جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال تعویق رقابت های لیگ بین المللی اسکی در البرز وجود دارد

عضو هیات رییسه فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی کشور اعلام کرد: احتمال تعویق زمان برگزاری رقابت های لیگ بین المللی اسکی در پیست دیزین البرز به علت کاهش بارش برف وجود دارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ «صادق کلهر» با اشاره به اینکه سال جاری شاهد بارش‌های اندک در فصل سرد سال هستیم، افزود: رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی در رشته‌های آلپاین، مارپیچ بزرگ و کوچک و همچنین اسکی صحرانوردی و اسنوبرد قرار است هفته آینده در پیست بین‌المللی دیزین برگزار شود اما به احتمال زیاد به تعویق می افتد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با بارش مناسب برف که به حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر در دیزین می‌رسید از اوایل دیماه شاهد بازگشایی پیست بین المللی دیزین بودیم اما امسال تاکنون بارش مناسبی نداشته‌ایم به طوری که حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برف در پیست نشسته که حداقل نیاز به ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر بارش برف داریم تا پیست بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه اکنون پیست‌های دربندسر و توچال از هفته گذشته در تهران بازگشایی شده است، گفت: این پیست‌ها هم برف کمی دارند و با توجه به گرانی لوازم اسکی و امکان برخورد این لوازم به سنگ حین بازی، بهتر است منتظر برف بیشتری باشند تا با فراغ خاطر و با انگیزه بیشتری اسکی کنند.

کلهر افزود: آخر هفته جاری بارش برف برای البرز پیش‌بینی شده است و حداکثر ۱۰ تا ۱۲ سانتی برف داریم اما براساس پیش‌بینی هواشناسی به احتمال زیاد در بهمن ماه شاهد بازگشایی پیست دیزین خواهیم بود.

وی یادآور شد: همچنین در فصل زمستان سال جاری علاوه بر مسابقات لیگ بین المللی اسکی مسابقات قهرمانی آسیایی نونهالان و نوجوانان نیز برگزار خواهد شد که بیشتر شرکت کنندگان در این مسابقات از البرز هستند.

وی گفت: اسکی بازان برای شرکت در مسابقات حدود یک ماهی است که در اردوی بدن سازی هستند و در پیست اسکی چمن تمرینات خود را انجام می دهند تا در اسفندماه به مسابقات آسیای جنوبی اعزام شوند.

عضو هیات رییسه فدارسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی افزود: برای شرکت در این مسابقات آسیایی هشت ورزشکار دختر و پسر به این مسابقات اعزام خواهند شد و برای مسابقات لیگ نیز حدود ۳۳ نفر ثبت نام کرده اند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات