شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسین مهاجری:

آقای شهردار مرکز عقلانیت در شهرداری کرج کجاست؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به اینکه یکسال و نیم از عمر شورا می گذرد اما هنوز مرکز عقلانیت شهرداری مشخص نیست و همچین مرکزی در مجموعه مدیریت شهری دیده نمی شود تا به صورت تخصصی نیازمندیها را احصا و پی گیری کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حسین مهاجری» در نطق پیش از دستور هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای شهر ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: علیرغم اینکه ایام شهادت این بانوی بزرگواراست اما چهره شهر گویای این موضوع نیست لذا انتظار می رود شهرداری این وظیفه را بهتر از پیش انجام دهد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه مرکز عقلانیت شهرداری مشخص نیست ،افزود: قریب به یک سال و نیم از عمر شورای شهر می گذرد اما هنوز و همچنین مرکزی در مجموعه مدیریت شهری دیده نمی شود شاید به ذهن برسد که معاونت برنامه ریزی می بایست این نقش را ایفا کند اما از این مجموعه نیز همچنین فعلی دیده نشده است.

مهاجری اذعان داشت: این مرکز می‌بایست نسبت به تصمیم سازی و تصمیم گیری در مدیریت شهر نقش بسزایی ایفا نماید، لذا پروسه‌ای که به ذهن می‌رسد، تشخیص مشکل و مسئله، شناخت آن، نحوه مواجهه با مشکل و مسیر رسیدن به راهکار و طرح اجرایی، لحاظ کردن موضوع در بودجه و اجرای طرح تصمیم گیری و تعریف پروژه‌ها و طرح‌ها در سطوح کارشناسی آسیب‌هایی را در برخواهد داشت؛ از جمله اینکه راهکارهای پیشنهادی ممکن است تک بعدی بوده و جوانب مختلف موضوع لحاظ نشده باشد به عنوان مثال می‌توان موضوع میدان جمهوری را عنوان نمود. همچنین طرح تفصیلی شهر کرج که به اذعان برخی مسئولین حدود 10 درصد از طرح تفصیلی اجرایی شده است.

 وی بیان کرد: آقای شهردار شهرداری و سرپرست شهری نیاز به مرکز عقلانیت دارد لذا ضروری است در این خصوص بررسی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از نطق خود به موضوع قطار شهری (مترو) اشاره و گفت: طبق اعلام نظر برخی از مسئولین مترو شهرداری قصد دارد محدوده ایستگاه f تا k را به زودی و در ماه‌های آینده افتتاح  نماید.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: بر این اساس حداقل ۳ مرتبه مواردی از رییس سازمان قطار شهری مترو درخواست شده بود که حدود یک ماه از این مطالبه می گذرد ولی تاکنون موارد خواسته شده ارائه نشده است موارد مذکور به شرح ذیل می باشد؛ لیستی از نیازمندی‌ها و الزامات کامل و بی نقص یک مترو قابل بهره‌برداری طبق اظهار نظر مسئولین قطار شهری نیازمندیها به ویژه موارد ایمنی و امنیتی در سه سناریو تعریف شده است.

مهاجری خاطرنشان کرد: بر این اساس پیش بینی زمان بندی و هزینه تامین و اجرای موارد فوق (نیازمندی‌ها) و در صورت پیش بینی عدم تامین نیازمندی‌ها بر ای بهره برداری ،روش های جایگزین ارائه شود.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات