دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد

مشاوران و مدیران مدارس استان البرز «آموزش پیشگیری از خودکشی» دریافت کردند

به همت بهزیستی استان البرز مشاوران و مدیران ۴۰۰ مدرسه پرخطر در راستای پیشگیری از خودکشی نوجوانان ، آموزش های لازم را دریافت نمودند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی البرز در این خصوص گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از خودکشی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز پس از رایزنی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اجتماعی استانداری البرز در اقدامی نو ، طرح پیشگیری از خودکشی در دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: چالش‌های مرتبط با دوره پسا کرونا، حضوری شدن مدارس و ناتوانی در سازگاری با شرایط موجود، مشکلات اقتصادی، خانوادگی و همچنین مشکلات مرتبط با هویت‌یابی ممکن است نوجوانان را در شرایط مخاطره آمیزی قرار دهد.
 
مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : از همین رو اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و آگاه‌سازی در دانش آموزان، والدین و مشاوران مدارس گامی موثر در  افزایش تاب‌آوری در آنها خواهد بود.

محمدی فلاح با بیان اینکه مقرر است ۵۴۰ نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش این آموزش‌ها را دریافت نمایند، افزود: در این راستا تاکنون کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی مشاوران مدارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مشاوران شهرستان‌های کرج، نظر آباد و ساوجبلاغ برگزار گردیده است.

وی گفت: در این کارگاه مشاوران ضمن آشنایی با علایم پر خطر در دانش‌آموزان با نحوه مداخله فوری آشنا شدند.

مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد : همچنین اجرای برنامه آگاه‌سازی جمعیت عمومی در ۲۳ محله پر آسیب و ۱۵ مدرسه به صورت اجتماع محور در حال انجام می‌باشد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات