جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 ۱۷۷ هزار کارت ملی هوشمند در البرز صادر شد

مدیرکل ثبت احوال البرز اعلام کرد: ۱۷۷ هزار ۶۹۵ کارت هوشمند ملی در سال جاری برای متقاضیان در این استان صادر شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ «محمود محمدی» روز شنبه ضمن گرامیداشت روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: در این مدت نیز ۵۹ هزار و ۴۱ درخواست جدید برای دریافت کارت هوشمند ملی از متقاضیان دریافت شده است .

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح جایگزیینی کارت های جدید ملی تاکنون یک میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۰۴ کارت در این استان صادر شده است.

محمدی اضافه کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به صورت اینترنتی پیش‌ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال ۷۹ هزار شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان در استان البرز صادر شده و در زمان حاضر الزامی به تعویض شناسنامه‌های قدیمی وجود ندارد.

وی گفت: اکنون شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان ۱۵ ساله، افرادی که شناسنامه آنها مفقود یا فرسوده است و یا افرادی که مشخصات سجلی آنها بر اساس آرای دادگاه و حل‌اختلاف ثبت‌احوال تغییر کرده باشد، صادر می شود.

مدیرکل ثبت احوال البرز اضافه کرد: ضریب امنیتی بالا و عدم امکان جعل و سوء استفاده از جمله ویژگی‌های شناسنامه‌های مکانیزه است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷هزارو ۶۲۵ فقره ولادت و ۹ هزارو ۸۶۳ فقره ازدواج طی سال جاری در استان البرز ثبت شده است .

محمدی افزود: با توجه به سیاست‌های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره‌گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدورکارت های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.

وی همچنین در خصوص فعالیت سامانه سهیم یادآور شد : این سامانه خدمات یکپارچه این سازمان است که اطلاعات فردی فرد ، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی دراین درگاه قابل مشاهده است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات