یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کار سوق‌های دانش‌آموزی در مدارس سمپاد البرز فعال شد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان استان البرز گفت:  کارسوق های دانش آموزی در مدارس سمپاد این استان با رویکرد مهارتی و  رقابت گروهی فعال شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ رضا شکیبا روز چهارشنبه افزود: کارسوق‌ها به دانش‌آموزان فرصت می‌دهد که علاوه بر یادگیری دانش‌های جدید به  مهارت‌آموزی و کارهای گروهی بپردازند.

وی بیان کرد: سوق دادن رقابت های فردی دانش آموزان به سمت فعالیت های گروهی و تیمی از دیگر فواید مهم کارسوق ها در بین دانش آموزان مدارس سمپاد است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد البرز در رقابت‌های کارسوق ریاضی مهرگان، بی نهایت شو، مهندسی ژنتیک و لیزر کوانتوم موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز کارسوق های استانی و کشوری برای دانش آموزان با عنوان مهندسی ژنتیک، ریاضی مهرگان، لیزر کوانتوم، ادبی، بی نهایت و نجوم فعال شده است.

شکیبا ادامه داد: کارسوق‌ها به عنوان یکی از دستاوردهای سمپاد، فرصت بسیار مغتمتی برای دانش آموزان به وجود آورده است.

وی فلسفه ایجاد کارسوق‌ها را افزایش بهره‌وری سیستم آموزشی برشمرد و تصریح کرد: در سیستم آموزشی نیاز به بکار گروهی و همفکری به سمت تحقیقات پژوهش محور و کاربردی داریم.

وی یادآورشد: در کارسوق‌های مدرسه‌ای همانند هدایت تحصیلی به صورت میدانی به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با حضور افراد متخصص در مشاغل مختلف در راستای انتخاب رشته بهتر بر اساس استعداد، توانمندی، شناخت وعلاقه آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان البرز اظهار کرد: دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و با تلاش برای تحقق اهداف ساحت تربیت علمی و فناورانه سند تحول بنیادین، گام‌های ارزنده ای را برداشته‌اند.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات