شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز:

7 اثر صنایع دستی البرز موفق به دریافت نشان مرغوبیت کالا شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برگزاری پنجمین دوره ارزیابی آثار صنایع دستی کشور برای اهداء نشان ملی مرغوبیت کالا خبر داد.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ فخرالدین صابری در خصوص برگزاری پنجمین دوره ارزیابی آثار صنایع دستی گفت:: صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از مولفه های فرهنگ بومی و ملی هر کشوری هستند که البته در این خصوص کشور ایران جزء چند کشور اول جهان در حوزه هنرهای سنتی است و در این میان وظیفه نشر و پاسداری از این میراث ارزشمند به عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش صنایع دستی در اقتصاد کشورها، سازمان جهانی صنایع دستی اقدام به ارزیابی مشترک کلیه آثار فاخر صنایع دستی از تمامی نقاط جهان هر دو سال یکبار کرده است تا این آثار پس از دریافت امتیازات لازم موفق به اخذ نشان جهانی اصالت یونسکو شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به اینکه مقدمه معرفی آثار فاخر صنایع دستی کشور به سازمان جهانی صنایع دستی دریافت نشان مرغوبیت کالا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، گفت: تا به امروز  67 اثر از هنرمندان استان البرز در 4 دوره گذشته موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت کالا شده اند. در پنجمین دوره داوری نیز 7 اثر از آثار ارائه شده توسط هنرمندان صنایع دستی استان البرز موفق به دریافت این نشان شده اند .

صابری در پایان گفت: در دو دوره گذشته مراسم اهداء نشان اصالت یونسکو، 3 اثر شاخص از هنرمندان البرز پس از گذراندن مرحله دریافت نشان ملی و دریافت بالاترین امتیاز برای شرکت در داوری، موفق به کسب این نشان ارزشمند شده اند. در دوره گذشته سهم ایران برای ارسال آثار منتخب 7 اثر بوده است که از این بین 2 اثر متعلق به این استان و از بین آثاری که موفق به کسب نشان جهانی یونسکو شده اند 2 اثر از استان البرز بوده است و این نشان از ظرفیت های بالای استان البرز در میان استان های قدرتمند صاحب صنایع دستی ایران دارد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات