شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

وام خوداشتغالی به ۶۲۹ مددجو در البرز پرداخت شد

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: امسال۶۲ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به ۶۲۹ مددجو زیر چتر حمایتی بهزیستی این استان پرداخت شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ وجیهه محمدی فلاح افزود: در این مدت یک هزار و ۱۶۴ مددجوی بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی از سوی این نهاد حمایتی به بانک های عامل معرفی شدند.

وی بیان کرد: ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد دارای معلولیت ،زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته در زمینه کسب مهارت و فرصت‌های تامین معاش،حمایت از اشتغال ، افزایش مشارکت در زندگی اجتماعی، احساس خود ارزشمندی و رضایت از زندگی از اهداف بهزیستی در اجرای طرح های اشتغالزایی است .

محمدی فلاح اظهار داشت :همچنین براساس گزارش ها از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از ۲۱۷ طرح خود اشتغالی ، مشاغل خانگی و کارفرمایی تایید شده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، تعداد ۶۷ طرح برای پرداخت تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید تایید شد که از این تعداد به۳۶ نفر پرداخت شده است.

وی یادآورشد: همچنین تعداد ۷۹ نفر متقاضی پنل خورشیدی به شرکت توزیع برق استان البرز معرفی شد ندکه از این تعداد ۱۹ نفر از شهرستان فردیس، ۱۳ نفر از شهرستان اشتهارد و ۲ نفر از شهرستان چهارباغ مورد تایید قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجوبان بهزیستی از۱۰۰میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است افزود: تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را بکارگیرند از ۲ میلیارد تومان به چهار میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه جدی ترین چالش های در زمینه تسهیلات اشتغالزایی مددجویان تضامین و شرایط سختگیرانه برخی بانک های عامل است، افزود: امیدواریم روسای بانک های عامل در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیصی و معتادان بهبود یافته که متقاضی شغل هستند می توانند عدد یک را به شماره ۰۹۹۲۸۵۲۸۰۰۹ ارسال کنند تا همکاران بهزیستی در اسرع وقت با ایشان تماس گرفته و پس از دریافت شرایط و رزومه، به کارخانه و کارگاه های مرتبط با شرایط آنها معرفی می شوند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات