سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مجلس موانع قانونی جهش دانش بنیان ها را برداشت

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: امسال مجلس با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، موانع قانونی بر سر راه دانش بنیان‌ها را برداشت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «علیرضا عباسی» روز شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: اگر چه ممکن است قانون جهش تولید دانش بنیان ایراداتی داشته باشد ولی قابل برطرف شدن است.

وی تاکید کرد: تعاونی ها، بخش دولتی و خصوصی از حوزه های تاثیر گذار در اقتصاد کشور هستند چنانچه در بخش تعاونی ها ۲۵ درصد اقتصاد را باید به این سمت پیش برد اما در بخش خصوصی اقدامات موثر صورت نگرفته است.

عباسی گفت: اگر چه در برخی موارد کارهای کلیشه‌ای برای خصوصی سازی برخی شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفت اما موثر نبود و این شرکت ها به سمت اقتصاد سازی پیش رفتند.

وی اظهار کرد: پس از مردمی سازی یارانه‌ها یک سری اتفاقات در حوزه تولید افتاد که بخشی مثبت بود .

وی یادآورشد: اکنون ۲۴ هزار واحد مرغداری در کشور داریم که با توجه به مشکلاتی که در بحث نقدینگی و سردخانه نگهداری مرغ بود وقتی مردم پای کار آمدند مشکل حل شد .

عباسی تاکید کرد: اقتصاد را باید به سمت مردمی کردن پیش برد .

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن برای تفرقه افکنی افزود: امید آفرینی را باید در جامعه افزایش و اعتماد به نفس را در بین جوانان هرچه بیشتر بوجود آورد.

عباسی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اقوام مختلف در قالب ایران در کنار هم زندگی کرده و استقلال کشور برای آنها مهم بوده است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: همزمان با این حوادث جریانی برای تجزیه طلبی کشور شکل گرفت که باید هوشیار بود چراکه فصل مشترک همه ما استقلال ایران است.

عباسی تاکید کرد: باید به جوانان بها داد و بسترها را برای اشتغالزایی آنان بوجود آورد چراکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی و سو استفاده از جوانان هستند.

وی افزود: امید جامعه باید به جوانان باشد در مجلس شورای اسلامی هم حمایت های لازم صورت می گیرد .

عباسی تاکید کرد: البرز ۱۳ درصد صنعت کشور را در بر دارد و بیشترین مراکز تحقیقاتی را در خود جای داده بنابراین باید در حوزه دانش بنیان در مقایسه با سایر استانها اقدامات موثرتر داشت.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات