چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آگهی‌های دارای مجوز از پلیس فتا کلاهبرداری هستند

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: انتشار آگهی‌های کاریابی و تبلیغاتی که با مجوز پلیس فتا در سایت‌های واسط و فضای مجازی انجام می‌پذیرد، جعلی است کاربران فریب این آگهی‌ها را نخورند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهارکرد: اخیرا مشاهده‌ شده که افراد سودجو با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی تحت عنوان «کار در منزل و یا استخدام در شرکت‌ها و مراکز خصوصی» در سایت‌های درج آگهی و حتی شبکه‌های اجتماعی برای جلب نظر قربانیان در آگهی‌های خود از عنوان‌ (تأییدیه از پلیس‌فتا) استفاده می‌کنند.

وی افزود: شهروندان عزیز مطلع باشند که پلیس فتا هیچ‌ گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی وغیره در فضای مجازی صادر نمی‌کند و مجرمان سایبری با استفاده از این ترفند و درج نام پلیس فتا و یا درج دریافت مجوز از ارگان‌های دولتی، اعتماد کاربران را جلب نموده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

این مقام انتظامی برای جلوگیری از گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام استفاده از فضای مجازی هوشیار باشند و به راحتی به افراد اعتماد نکنند. همچنین برای درج کنندگان آگهی‌های کاریابی مبالغی را (هر چقدر کم و ناچیز) واریز نکنند و برای اطمینان از صحت آگهی های مندرج در فضای مجازی باید به سایت اتحادیه مربوطه و مراکز مجاز دارای پروانه کسب مراجعه نمایند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات