پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان صمت البرز:

طرح نظارتی ویژه شب یلدا در البرز اجرا می‌شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از اجرای طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» خبر داد و گفت: در این طرح بازرسان بر اقلام اساسی و ویژه شب یلدا نظارت ویژه ای خواهند داشت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ کوروش مرادی از انجام 3 هزار و 510 مورد بازرسی از صنوف و واحدهای تولیدی و خدماتی استان در آبان ماه خبر داد و گفت: در این مدت برای 597 واحد متخلف پرونده تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در آبان ماه را بالغ بر 32 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طی این مدت، 27 پرونده کالای قاچاق نیز به ارزش 8 میلیارد و 496 میلیون ریال تشکیل شده و بیشترین تخلفات صنفی محرز شده در طول یک ماه گذشته، در بخش مواد خوراکی، لوازم یدکی، دخانیات و پوشاک بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از اجرای طرح نظارتی ویژه «شب یلدا» در البرز خبر داد و عنوان کرد: در قالب این طرح بازرسان بر اقلام اساسی و ویژه شب یلدا از جمله آجیل، خکشبار، شیرینی، میوه و… نظارت ویژه ای خواهند داشت.

مرادی مطرح کرد: در گشت‌های مشترک بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اصناف و تعزیرات حکومتی، معیار بررسی قیمت‌ها ارائه فاکتورهای معتبر از سوی متصدیان واحدهای صنفی و نرخ مصوب اقلام مورد نظر طرح است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی درج قیمت برای تمامی اقلام کالایی و نصب نرخ نامه اجباری است و در صورت عدم رعایت این موضوع، واحد مربوطه، مشمول برخورد قانونی و ارجاع پرونده به مرجع رسیدگی کننده می‌شود.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در برخورد با گرانفروشی و عدم رعایت قوانین صنفی هیچ مماشاتی صورت نخواهد گرفت و از همه شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات