چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اقتصادی استاندار البرز:

تشکیل زنجیره تولید تا مصرف در بخش تعاون ضروری است

معاون اقتصادی استاندار البرز با حضور در جلسه پیگیری مشکلات بخش‌های تعاونی فعال در تولید و پرورش شترمرغ بر رویکردهای حمایتی دولت در بخش تعاون تأکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ معاون اقتصادی استاندار البرز در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران عامل تعاونی‌ها و اتحادیه تعاونی فعال در پرورش شترمرغ ، مولد و صنایع وابسته که در اتاق تعاون استان برگزار شد،ضمن شنیدن مطالب، مشکلات و مسائل تعاونی‌های فعال در این بخش بر رویکرد حمایتی دولت از بخش تعاون تاکید کرد.

سیف الله اسداللهی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون در کشور و به ویژه فرصت‌های ارزشمند فعالان تولیدی و اقتصادی بخش تعاون گفت: با وجود پایین بودن سهم اقتصادی فعالیت‌های تعاونی‌ها و فاصله از ۲۵ درصد سهم تعاون در اقتصاد کشور، استان البرز در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی به ویژه در موضوع امنیت غذایی جزو استان‌های قابل قبول در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: فرصت‌های قانونی و رویکرد دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی در توجه به امر تعاون، انگیزه‌های لازم برای فعالیت در این بخش را مضاعف کرده است.

معاون اقتصادی استاندار البرز تاکید کرد: تعاونگران باید پیش از این به تعاون و فعالیت‌های تعاونی اعتقاد و باور داشته باشند و همه بسترهای لازم برای حمایت از بخش تعاون به لحاظ قانونی وجود دارد، تعاونی ها باید حقوق قانونی خود را از دستگاه‌های مربوطه مطالبه کنند.

اسداللهی در ادامه خاطرنشان کرد: استان البرز به واسطه وجود روستاهای مختلف با شرایط اقلیمی متنوع می تواند بستر تمرکز فعالیت‌های تعاونی ها به ویژه در بحث تولید مواد غذایی و پروتئینی فعال باشند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در میزان اعتبارات تخصیصی و تسهیلات اشتغالزایی در بخش تعاون گفت: مسایلی چون های بانکی جهت تامین تسهیلات مورد نیاز و اعتبارات تخصیصی از منابع مختلف صندوق توسعه ملی و مواد حمایتی قانون بودجه از مسائلی که بخش‌های تعاونی با آن مواجه هستند و باید دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌های عامل برای حمایت از تعاونگران مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار البرز در این جلسه ضمن شنیدن مشکلات و مسائل مربوط به فعالان بخش تعاون و تعاونی‌ها گفت: شناسایی بازارهای هدف و همچنین تولید محصولات مورد نیاز بازار و تناسب عرضه و تقاضا از جمله مسائلی است که تعاونی‌ها به دلیل عدم مطالعه و بررسی در این بخش دچار مشکل شده‌اند، تشکیل زنجیره تامین تا مصرف در بخش تعاونی‌ها از جمله مسائلی است که در سال‌های گذشته به خوبی اجرا نشده است و اتاق تعاون باید با هم‌افزایی در اتصال بخش‌های مختلف این زنجیره فعالانه‌تر عمل کند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات