چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات صرف رونق تولید البرز شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی این استان با هدف رونق در تولیدات ارائه شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ سیف الله اسداللهی افزود: بر این اساس توانستیم به رتبه یک کشوری در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی دست یابیم و در مجموع به بنگاه‌های اقتصادی این استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در زمینه های مختلف ارائه شده است.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون، بیشترین مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز در حوزه درخواست تأمین سرمایه در گردش، استمهال بدهی بانکی، تأمین سرمایه ثابت، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز و شهرداری بوده است که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های مسئول در استان، بیش از ۸۲ درصد مصوبات عملیاتی شده است.

وی یادآورشد: امروز تعامل خوبی با بانک‌ها برقرار شده و در بازه زمانی هشت ماهه سال ۱۴۰۱، از مجموع ۳۱۵ فقره درخواست تسهیلات رونق تولید که به بانک‌های استان معرفی شده‌اند، ۲۶۳ فقره تسهیلات پرداخت شده است.
فرصت‌های البرز در حوزه اقتصاد ویژه است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در ادامه به فرصت‌های بی‌نظیر این استان در حوزه تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۰۵ برند ملی در البرز فعال است که تعداد قابل توجهی از آنها دارای برند ملی و بین المللی است.

اسداللهی یادآورشد: البرز قطب دارویی و مواد غذایی از جمله ماکارونی و آرد در کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تعدادی سرمایه گذار خارجی در البرز داریم که در بخش تجهیزات پزشکی و دارویی از جمله داروهای ضد سرطان فعالیت دارند.

اسداللهی تاکید کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر چهارشنبه در اداره کل صمت البرز به حل مشکلات واحدهای تولیدی می‌پردازد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا جایی که امکان دارد مساعدت لازم را دارند.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر در این اداره کل مشکل واحد تولیدی مرتفع نشد در روزهای یکشنبه هر هفته در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری البرز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: حتی اگر یک واحد تولیدی مشکل داشته باشد به درخواست آن در کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع رسیدگی می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز یادآور شد: امسال ۳۶۹ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز داشتیم که ۳۰۵ مصوبه اجرا شده است.

بیش از ۵۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در استان البرز برای توسعه تولید و رونق کسب و کارها جذب شده است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات