پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار:

 کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های البرز فعال شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت:  کرسی‌های آزاد اندیشی در راستای رشد اجتماعی، سیاسی و علمی در دانشگاه‌های استان فعال شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مرتضی ولی پوری روز چهارشنبه در نشست روسای دانشگاه‌های البرز اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها راه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است، بیان داشت: هر چه این مناظرات و کرسی‌ها در دانشگاه‌ها گسترش یابد می‌تواند بسیاری از سوالات و مطالبات و روند برخی از مسایل را هموارتر کند هر چند انتقادی هم صورت گیرد.

ولی پوری اضافه کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی باید بین اساتید، مدرسان و دانشجویان در دانشگاه‌های استان به صورت آزاد، نظام‌مند با تبادل آرا در راستای نهادینه‌سازی آزادی بیان و تضارب آرا با رعایت اخلاق و منطق گفتگو صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: این امر موجب تقویت روحیه حقیقت‌جویی، سامان‌دهی مباحثات و گفت‌وگوها و ایجاد فضای مناسب برای طرح و بیان اندیشه‌های نو موثر در دانشگاههای استان است.

ولی پوری یاد آورشد: دانشگاه‌ها روزهای خاص و پر تنشی را تجربه کردند و محیط بعضی از دانشگاه‌ها شاهد برگزاری تحصن و تجمع‌های اعتراضی بود، هرچند فضای همه تجمع‌ها متاثر از دخالت‌های بیرونی بود و در این بین روسا و مئوولان و اساتید دانشگاه‌ها تلاش داشتند تا با برقراری آرامش و ایجاد فضای گفت‌وگو، شنونده انتقادات و اعتراضات دانشجویی باشند.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات