سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش البرز:

مدرسه محوری موجب شناسایی استعدادها و نخبگان ورزشی می شود

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مدرسه محوری موجب شناسایی استعدادها و نخبگان ورزشی می شود تا قهرمان پروری در حوزه تعلیم و تربیت تقویت شود.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ فرشید علیزاده درباره برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی در مدارس البرز گفت: برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه ای، بین کلاسی و بین پایه ای در طول سال تحصیلی با توجه به علایق دانش آموزان و امکانات مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: سیاست معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تنها برگزاری افتتاحیه و اختتامیه های ورزشی نیست، بلکه رقابت های ورزشی در مدارس صورت می گیرد تا شعار «دانش آموز فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم» تحقق پیدا کند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: مدرسه محوری موجب شناسایی استعدادها و نخبگان ورزشی می شود تا قهرمان پروری در حوزه تعلیم و تربیت تقویت شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در گذشته این مسابقات و رقابت ها در خارج از مدرسه بیشتر دیده می شد، اما با اجرای المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای در کنار دانش آموزان، معلم، مدیر آموزشگاه، انجمن اولیاء و مربیان و مسئولان دستگاه های مختلف استان در بخش ورزش مدارس وارد میدان شده اند.

علیزاده ادامه داد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای برای ارتقا تحرک و فعالیت فیزیکی و شناسایی استعدادهای ورزشی میان دانش آموزان موثر است. یکی دیگر از رویکردهای ورزش در مدارس در بخش مشارکت پذیری است به گونه ای که از ظرفیت دستگاه ها، اولیا و مربیان و حتی خود دانش آموزان برای ایجاد زمینه های فعالیت، پویایی، شادابی و سلامتی است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات