شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
کلیه مراکز دولتی و بانک‌ها در روز یکشنبه - ۷ مردادماه - تعطیل است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران‌خودرو درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات را به وزارت صمت اعلام کرده‌ است، اما تا کنون مجوز افزایش قیمت صادر نشده است.
کتاب رموز والدگری نوشتۀ والریا میخایلووا با ترجمۀ زهرا صالحی متعهد و محمد محمدیان سوته در انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب دربارۀ تربیت صحیح فرزندان است. والریا میخایلووا توصیه‌هایی را بر اساس تجربۀ شخصی خود به‌عنوان یک مادر که بسیار احساس خوشبختی می‌کند ارائه کرده است. او یک هدف دارد: شاد دیدن فرزندانش.
شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کرد: ساعت کار تمامی واحدهای ستادی و شعب بانک‌ها با توجه به افزایش دمای هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق در روزهای شنبه و یکشنبه تا ساعت ۱۱ صبح خواهد بود.
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دو مورد از ۴ محصول معرفی شده دافع حشرات برای پشه آئدس توسط سازمان بهداشت جهانی، در کشور تولید می شود و در داروخانه‌ها موجود است.
اولین جلسه شورای عشایر استان البرز در سالجاری، با عنایت به آیین نامه هیئت وزیران در خصوص ساماندهی عشایر، برگزار شد.
کتاب آرامش روان نوشتهٔ مایکل سینگر و ترجمهٔ مریم قربانی و ویراستهٔ خلیل رضوی است. انتشارات کهکشان دانش این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی از مجموعهٔ «زندگی و کسب و کار موفق برای همه» که در دستهٔ آثار حوزهٔ روان‌شناسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از تردد ۱۹میلیون و ۶۹۴ هزار و ۱۳ خودرو در تیرماه سال جاری از محورهای مواصلاتی استان البرز خبر داد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در بازدید از زیرساخت‌های فنی و زیربنایی سینما فرهنگ تهران، به مدیر این سینما ماموریت داد تا اقدامات لازم را برای بهینه‌سازی سالن‌ها و میزبانی شایسته در جشنواره فجر ۴۳ فراهم کند.
مدیر رادیو ورزش تاکید کرد: از ابتدای امسال در برنامه‌های تخصصی رادیو ورزش، به صورت مستمر درباره المپیک اطلاع‌رسانی شده است و با شروع المپیک، مسابقات به صورت زنده پوشش داده می‌شود.
کتاب تو نمی‌ توانی روز مرا خراب کنی، اثری از آلن کلاین با ترجمه نفیسه معتکف است. این کتاب ۵۲ هفته و ۵۲ راهکار مهم برای رسیدن به قلهٔ موفقیت در اختیار ما قرار می‌دهد و کمکمان می‌کند تا حال خوبمان را در همه شرایط حفظ کنیم.
رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن درباره منابع این صندوق اعلام‌کرد: از زمان تأسیس تا کنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن در بخش مسکن هزینه شد که ۲۰ هزار میلیارد تومان از این منابع از محل مستقیم منابع صندوق و بقیه از منابع غیرمستقیم و آورده مردم تأمین شده است.
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.
ارز اربعین در مجموع در سه‌هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه (هفتم مرداد) تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می شود. همچنین امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی از بانک های عامل مهیا شده است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج بر تعیین تکلیف فوری ۳۴ قطعه زمین گلخانه‌ای مربوط به مدیریت شهری در این کلانشهر تاکید کرد.
اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز اعلام کرد که فردا (پنج شنبه) ساعت کاری ادارات این استان از ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.
سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی در سامانه سهما یک ماه دیگر تمدید شده است.
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: همه مشمولانی که در سال‌های گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تعیین تکلیف شدند و از یکم مرداد ۱۴۰۳ برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند.
وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال تحصیلی آینده را برای اجرا ابلاغ کرد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مقابله با اتباع غیرمجاز نیازمند یک اقدام فوق‌العاده و فوری است،چرا که مطابق قانون به کارگیری اتباع غیرمجاز جرم است.