جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب و آن را اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن دانست.
برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال، پس‌ از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیات وزیران رسید.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران با قدرت و قاطعیت آماده پاسخ به هرگونه تجاوزی هستند که منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند و اگر به منافع ما تجاوز شود در همان سطح به آن پاسخ می‌دهیم.
رئیس جمهور مطرح کرد: در ادبیات آمریکایی‌ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود، اما بالاتر از این‌ها شکست راهبردی بود.
برخی رسانه‌های غربی و عبری از طی دو روز گذشته، احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را زمزمه و تأیید و تکذیب می‌کنند. البته باید عملیات روانی از خبر واقعی را باز شناخت. در عین حال، باید برخی نکات را برای دشمن روشن کرد.
رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر تاکید کرد: همانطور که قبلا هم رسما اعلام کردیم عملیات وعده صادق با هدف تنبیه متجاوز با موفقیت انجام شد. اینک قاطعانه اعلام می‌کنیم که کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد.
قریب به ۸ دهه عملکرد خفت‌بار رژیم غاصب صهیونیستی، خصوصاً اقدامات ۷ ماه گذشته این رژیم، عیان کرده است که نمی‌توان با منطق حقوقی، ولو با همین ضمانت اجراهای کم و بیشِ حقوقِ نوپای بین الملل، بر شرارت‌های این رژیم لگام زد.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، استناد تهران به حق ذاتی خود ذیل قوانین بین‌المللی برای دفاع در برابر حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه را تبیین کرد.
دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیه‌ای درباره حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد که نیروهای مسلح ایران عملیات وعده صادق را بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام داده‌اند.
سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به سایت گرداب ارسال نمایند.
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات سه کشور انگلیس، فرانسه، آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان، سفرای این کشورها به وزارت امور خارجه احضار شدند.
رئیس جمهور در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی در پیامی تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که هر گونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل از شب گذشته تا امروز صبح انجام و به همه اهدافش نائل شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما انجام شد، اظهار کرد: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت ها کامل نیست اما آن بخش از اصابت هایی که گزارش های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان دهنده آن است که که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است.
یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر، ضمن قدردانی از حضور شگفت‌آور و خروش ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، تاکید کردند: تشکر واقعی از ملت، با استمرار تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات و منضبط کردن این تلاش‌ها محقق خواهد شد.
ایرانیان، امروز نماز عید سعید فطر را در صفوفی منسجم و متحد در سراسر میهن عزیز اقامه کردند و با دل‌هایی مملو از نشاط ایمان و شوق بندگی، حوائج فردی، خانوادگی، اجتماعی و ملی خود را از پروردگار کریم مسئلت کردند. در پایتخت، نماز پرشکوه عید فطر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور انبوه مردم مومن و موحد، در مصلی تهران و خیابان‌های اطراف اقامه شد.
در خجسته عید سعید فطر، مردم موحد و مؤمن ایران اسلامی به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نماز عید را در سراسر کشور با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسألت کردند.
نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) تهران اقامه می‌شود.
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.