شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
به گفته محققان، به رغم رواج رژیم‌های فستینگ، اگر شما فقط کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید، بدون توجه به زمانی که غذا می‌خورید، کاهش وزن رخ می‌دهد.
بر اساس بررسی جدیدی که در پلاس وان (PLOS One) منتشر شده است، کار کردن شب دیروقت و برنامه‌های کاری نامعقول در جوانی ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی و ضعف سلامت در دوره میانسالی منجر شود.
اگر شما فردی هستید که به‌طور منظم میوه، سبزیجات و سایر غذاهای ضد سرطان را مصرف می‌کنید، مقداری کره را در ترکیب غذایی خود بگنجانید.
به گفته کارشناسان، پیاده‌روی یکی از بهترین ورزش‌های موجود برای افراد معمولی است. مشخص شده است که پیاده‌روی سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و به سلامت روان کمک می‌کند. حتی می‌تواند با سفت کردن استخوان‌ها از پوکی استخوان جلوگیری کند.
مطالعه جدید محققان کالج پزشکی استئوپاتی آریزونا نشان داد: رژیم فستینگ ممکن است به محافظت از روده کوچک با افزایش سن، کمک کند.
متخصصان می‌گویند آنچه می‌خوریم و حتی جایی که غذا می‌خوریم می‌تواند بر سطح مواد شیمیایی ماندگار در خون ما تأثیر بگذارد.
نتایج تحقیقات جدید ارتباطی بین سطح بالای قند خون و زوال شناختی پیدا کرده و قند را با کاهش عملکرد مغز ناشی از زوال عقل مرتبط کرده است.
سرپرست معاونت توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت مطرح کرد: روزه‌داری به همراه اصلاح الگوی تغذیه و سبک زندگی، می‌تواند در ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مؤثر باشد؛ به این شرط که بعد از ماه رمضان نیز با رعایت برخی تدابیر، به حفظ سلامت خود کمک کنیم.
عدم مصرف صبحانه می‌تواند خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهد و موفقیت در اجرای رژیم‌های کاهش وزن را بکاهد.
برخی افراد مبتلا به دیابت، تحت نظر پزشک و با رعایت برخی الگوهای غذایی می‌توانند روزه بگیرند.
بر اساس نتایج آزمایش‌های جدید، شاید یکی از مفیدترین راهکارها برای مقابله با بی‌خوابی، کمی ورزش منظم باشد.
بررسی عمده داده‌ها تأیید می‌کند که خواب کمتر از مقدار توصیه‌شده در هر شب یک عامل خطر برای فشار خون بالا است و به نظر می‌رسد اثر مضر خواب کوتاه بر فشار خون در بین جنسیت‌ها کمی متفاوت است.
با رعایت روش صحیح تغذیه در ماه رمضان می‌توان بسیاری از مشکلات گوارشی را کاهش داد و حتی از علائم برخی بیماری‌های دستگاه گوارش نیز پیشگیری کرد.
معمولا یک هفته بعد از آغاز تعطیلات، ترازو غافلگیرمان می‌کند. بسیاری از ما هنگام بازگشت از سفر، سنگین‌تر از زمان رفت هستیم. بر اساس یافته‌های متخصصان دانشگاه جورجیا، این وزن اضافی زمانی طولانی باقی خواهد ماند.
روزه‌داری علاوه بر اینکه منجر به استراحت دستگاه گوارش می‌شود، سوخت‌وساز بدن را تنظیم کرده و احتمال ابتلا به بیماری‌ها از جمله افسردگی و استرس، افزایش فشار خون، میگرن، افزایش وزن، بی‌خوابی و گاهی دیابت را کاهش می‌دهد.
عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح اصول تغذیه صحیح در فصل بهار گفت: در این فصل از درهم خوری پرهیز شود و مصرف اغذیه‌جات خشک نسبت به آن‌هایی که چرب هستند، برتری دارد.
آلرژی فصلی که در فصل بهار بیشتر شایع است، زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد به مواد حساسیت‌زا مانند گرده گیاهان واکنش نشان دهد و منجر به احتقان، عطسه و خارش زیاد شود.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر رعایت تعادل و تنوع غذایی در تعطیلات سال نو تأکید کرد.
رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های بهداشتی سازمان غذا و دارو، نسبت به استفاده از شوینده‌های با پایه الکلی برای گندزدایی میوه و سبزی هشدار داد.
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب باکیفیت می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.