جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
با رشد شهرنشینی و تغییرات گسترده در ابعاد شهرها و به نوعی شکل‌گیری محلات و محدوده‌های جدید با معماری و برنامه‌ریزی‌های متفاوت بافت‌های قدیمی شهر که شاید هویت تاریخی به معنای متداول آن را نداشته باشند دستخوش ناهنجاری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی شده است!
رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود، از آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی برای برگزاری این آزمون سراسری خبر داد.
سازمان ثبت احوال میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری را برابر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر را ۲۷.۳ سال در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از 28 فروردین آغاز شود اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد و از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در چهارمین اطلاعیه‌ خود پیرامون طرح برخورد با کشف حجاب در معابر و اماکن عمومی که از 25 فروردین‌ماه آغاز شده است،« از حمایت‌های خالصانه مردمِ نجیبِ ایران زمین و دیدگاه‌های قاطعِ اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا» در اجرای این طرح قدردانی و تشکر کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که این ماه اعمال خواهد شد و معوقه فروردین‌ بازنشستگان سازمان را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.
مرکز اطلاع رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: لینک‌های منتشره در خصوص ثبت نام در تذکر لسانی کشف حجاب از جانب پلیس نیست.
روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.
دبیر هیات ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی با اشاره به شعار دومین روز هفته سلامت «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی در ۱۰ استان خبر داد.
اولین مطالعه تا به امروز نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه عفونت کووید خطر ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد وجود ندارد.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از آغاز عملیات حج عمره و اعزام زائران خانه خدا از ۱۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این عملیات از دوشنبه سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز می‌شود و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران مطرح کرد: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان، تصمیم گرفته شد با نسخ کاغذی بیماران و با همان محاسبات مالی که به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت، به بیماران خدمات ارائه شود.
۳۱ فروردین در تقویم ایرانی روز ملی گندم و نان است. ابتدا این روز مهم را به کشاورزان گندم کار (کاشت، داشت و برداشت) آسیاب‌بانان و همچنین صنف زحمت‌کش نانوایان تبریک می‌گویم.
سخنگوی آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تا پایان فروردین‌ماه خبر داد.
توسعه فرهنگی هرجامعه با توسعه آموزش و پرورش همراه هست و قلب فرهنگی هرجامعه نظام آموزشی آن جامعه است.
روزی روزگاری از مسیر خیریه هم‌نمک تهران پیگیر مساعدت‌های مالی، مشاوره‌ای و معنوی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر، اولیای بدسرپرست و بی‌سرپرست برخی از مدارس حاشیه‌ای کرج بودیم. یادش بخیر.
تیم پشتیبانی شبکه شاد در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه هیچ درخواستی از کاربران برای ارسال اطلاعات نداشته است، اعلام کرد: همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری افراد و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.