شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
حزب الله اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون 810 در پادگان گولانی را با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.
حزب‌الله لبنان اعلام کرد: موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.
«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد و مدعی شد که این قانون جهان را امن‌تر می‌کند و اکنون باید سریع اقدام کنیم.
وزیرخارجه آمریکا درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی در داخل ایران، اظهارنظر کرد و گفت: آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه تحریم‌های جدیدی علیه صنایع و شرکت‌های ساخت پهپاد و تامین فولاد خوزستان را اعمال کرد.
سفارت ایران در لندن در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد: اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسئولانه کشورهای غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.
اکثر خبرگزاری‌ها و رسانه‌های بین‌المللی که سخنان امروز (چهارشنبه) آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری کشورمان را در مراسم روز ارتش پوشش دادند، به پاسخ شدیدتر تهران در مقابل اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی اسرائیل تاکید کردند و از این موضوع غافل نشدند که هرگونه واکنش این رژیم با پاسخ شدیدتر ایران روبه‌رو خواهد شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها و فاصله گرفتن از آنچه لبه پرتگاه در خاورمیانه خواند، تأکید کرد.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روز یکشنبه به ابتکار طرف ایرانی، گفت‌وگوی تلفنی بین وزیران امور خارجه روسیه و ایران صورت گرفت که مباحث این تماس بر وضعیت خاورمیانه متمرکز بود.
آغاز حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در همان دقایق نخست با واکنش گسترده در رسانه‌های خارجی همراه شد.
سرجنگی بارشی موشک‌های ایرانی موجب عبور موفق بالستیک‌های ایرانی از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی شد.
قطر و کویت امروز (شنبه) مخالفت خود را با هر گونه استفاده آمریکا از خاک یا آسمان این کشورها علیه ایران اعلام کردند.
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از همه مدیران کل وزارتخانه‌ها خواست برای حمله احتمالی ایران به اراضی اشغالی آماده باشند.
یک رسانه آمریکایی درباره واکنش ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه گفت که واشنگتن ارزیابی می کند واکنش تهران از اکنون تا هفته آینده رخ می‌دهد و خواستار خویشتنداری طرفین شده است.
تنها هفت ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن رئیس جمهور دموکرات کنونی این کشور اکنون در اکثر نظرسنجی های اخیر، از دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع خود گزارش داد: طرف‌های میانجی در مذاکرات جاری قاهره با هدف پایان دادن به جنگ در نوار غزه، پیشنهاد آتش بس سه مرحله ای را مطرح کرده‌اند.
سفیر ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی موسوم به جیش العدل (جیش‌الظلم) در سیستان و بلوچستان ایران با محکوم کردن این «اقدام منفور و وحشیانه ترویستی» از شورای امنیت سازمان ملل خواست این اقدامات شنیع را به شدت محکوم و تدابیر مناسب در راستای تعهدات خود در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.
نماینده‌های روسیه و چین در نشست روز جمعه شورای امنیت بر ضرورت تحقق فوری آتش بس در نوار غزه و توقف حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه مراکز غیرنظامی تأکید کردند.
سفیر ایران در سوریه با اشاره به اینکه جنایتی که رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد و به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد، خلاف معاهدات و مقررات بین‌المللی است؛ گفت: طبق قوانین بین‌المللی، حق پاسخ برای جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایت انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی محفوظ است.
وزارت خارجه ایران اعلام کرد مسئولیت عواقب حمله به نمایندگی دیپلماتیک ایران در دمشق را متوجه رژیم صهیونیستی می‌داند و تهران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌دارد.