شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه کرج ضمن قدردانی از نیروهای مسلح بابت انجام عملیات غرورآفرین و عزت بخش وعده صادق بیان کرد: به گفته سردبیر بی بی سی، ایران با این عملیات معادلات نظامی جهان را تغییر داد. آنها به بزرگی و غیرقابل پیش بینی بودن عملیات اقرار کردند.
استاندار البرز مطرح کرد: ۶۷ محله، هدف قرارگاه اجتماعی استان البرز قرار گرفته‌اند و باید مدیران خانه‌های محله در کنار شهرداران و سایر مدیران استان به احصای موضوعات و مطالبات محله‌ها بپردازند و برای رسیدگی به آنها تعامل ویژه ای داشته باشند.
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به اینکه رفع دغدغه‌های کرج نیازمند همراهی مجلس است، خطاب به منتخب مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معیشت مردم یکی از موضوعات جدی است که باید اقدامات موثری برای آن داشت.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز از پیشتازی گروه جهادی البرز با یک هزار و ۴۶۳ سازش در میان زوج‌های متقاضی طلاق در کشور خبر داد و گفت: گروه جهادی محبان رضا(ع) بسیج سازندگی استان البرز از سال ۱۳۹۹ تا کنون یک هزار و ۴۶۳ مورد سازش در میان زوج‌های متقاضی طلاق ایجاد کرده است.
در بازدید رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور از محور کرج – کندوان، مقرر شد ۱۵ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان جانمایی و نصب شود.
رئیس پلیس فتا البرز مطرح کرد: مجرمان سایبری از اقشار مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند که یکی از این موارد فریب بازنشستگان با ترفند ثبت نام وام بازنشستگی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز خبر داد: بناها و محوطه‌های تاریخی استان مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه برای بازدید رایگان مردم آماده شده است که این بناها به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه جاری به صورت رایگان روی گردشگران باز است.
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۴۰۳ به همت "شورای عکاسی" هنرهای تجسمی استان البرز، اولین دورهمی و نشست عکاسی با حضور جمع کثیری از اساتید عکاسی و هنرهای تجسمی و همچنین اعضای شورا و سایر علاقمندان در خانه هنرمندان کرج با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار گردید.
سهم استان البرز از جاده‌های کشور نیم درصد و سهم بار ترافیکش بیش از ۱۷ درصد است. این اعداد گویای درجه وخامت ترافیک به ویژه در اتوبان تهران کرج و البته جاده چالوس می‌باشد.
وزیر کشور با اشاره اینکه راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل و نقل شهری کشور است که در دست اجرا قرار گرفته، گفت: کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس‌های برقی بهره‎‌مند می‌شود.
مدیر امور منابع آب شهرستان نظرآباد استان البرز با بیان اینکه سطح آب‌های زیرزمینی دشت غربی استان طی ۳۰ سال گذشته ۲۰ متر کاهش یافته، اعلام کرد: سال گذشته ۱۹۵ حلقه چاه غیرمجاز در نظرآباد مسدود شد.
رئیس پلیس فتا البرز از فعالیت شبانه‌روزی مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا این استان خبر داد و گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه آسیب سایبری می‌توانند گزارش کنند.
رئیس کل دادگستری البرز از کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف با همکاری نیروی انتظامی طی سال گذشته در این استان خبر داد.
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه گفت: وعده صادق در پاسخ به این شرارت صهیونیست‌ها، مدبرانه بود.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان البرز مطرح کرد: رسانه‌های استان البرز درتبیین عملیات بزرگ وعده صادق، بیش از پیش کوشا باشند و جهاد گونه این اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را اطلاع‌رسانی کنند.
معاون امور بازسازی و مسکن اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز از نوسازی و مقاوم‌سازی یک هزار و ۸۲ واحد مسکونی روستایی این استان از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۱۵ باید تمام واحدهای مسکونی روستایی البرز نوسازی و مقاوم‌سازی شود.
رئیس پلیس فتا البرز از کاربران خواست مراقب کلاهبرداری‌هایی با ترفند یارانه معیشتی طرح فجرانه باشند و لینک‌های مشکوک را باز نکنند.
مردم همیشه در صحنۀ کرج، سحرگاه امروز یکشنبه در حمایت از اقدام موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، در میدان توحید کرج دست به تجمع زدند و اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی را حمایت کردند.
استاندار البرز با بیان این مهم که سیستم آموزش و پرورش استان البرز با کمبود جدی نیروی انسانی از معلم و کادر اداری تا سرایدار و… مواجه است، گفت: باید وزارتخانه متبوع در این رابطه عنایت ویژه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از تشدید حفاظت از منابع آب زیرزمینی البرز با انسداد چاه‌های غیرمجاز خبر داد و با اشاره به برداشت بی‌رویه از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان اعلام کرد: برنامه تشدید نظارت بر منابع آب زیرزمینی دردستور کار سال ۱۴۰۳ البرز قرار گرفته است.