پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
اسمش "آقا نقی‌"ست. می‌گویند حدود 50 سال است در کهریزک تهران است. با ویلچرِ برقی لبخندزنان از دور می‌آید سمتِ ما. نشست خبری تمام شده. همه رفته‌اند اما من دوست داشتم از بخش‌ها دیدن کنم. آقا نقی نمی‌تواند صحبت کند. اما با اشاره به مسئول بخش می‌فهماند که با او برویم کارگاهِ بافندگی. با خوشحالی قبول می‌کنیم و او با همان لبخند می‌رود جلو و می‌شود راهنمای ما.
آموزش امری مهم در جوامع پیشرفته بشری است و آگاهی بخشیدن به این امر نیازمند تلاش وبکارگیری نیروهای جهادی است که بدون چشمداشتی به منظور حل مشکلات مردم عزم خود را جزم کرده و در عرصه های بسیاری فعالیت دارند. موسسه «چند منظوره در مسیر خدمت» اقدام به برگزاری اردوی جهادی سلامت با همت کار تیمی و تشکیلاتی خانم عطیه افخمی ستوده، آقای محمد شجاعی و خانم کشاورز معتمدی نموده است.
کرونا تنها یک ویروسِ واگیردار نیست که آمده روزگارِ قبل از خودش را برایمان به رویا و آرزو تبدیل کند، کرونا سیستم زندگی‌مان را تغییر داد. آن هم نه تنها در حوزه بهداشت فردی، بلکه بر تفریح، کار، سلامتی و تحصیل نیز تاثیر داشته است. در کنار تمامیِ اثرات منفی که مستقیم بر سلامتی افراد جامعه تاثیر داشته است، تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و محصلان یکی از پرچالش‌ترین آن‌هاست.