چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج:

در تصویب برخی از لوایح دوفوریتی شتاب‌زده عمل نکنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تصویب برخی از لوایح دوفوریتی ضرورتی وجود ندارد و شتاب‌زده عمل نکنیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حجت الاسلام  علیرضا سعیدی» در شصت و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لایحه دوفوریتی شهرداری کرج با موضوع اختصاص اعتبار به تقدیر از اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار و برگزاری همایش تجلیل از آن‌ها اظهار داشت: نمی‌دانم با پرداخت این ارقام به اصحاب رسانه، چه گره‌ای از کار آن‌ها باز می‌شود؟ انجام این گونه اقدامات در خصوص خبرنگاران، علاج واقعه نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: البته لازم است تعریف خبرنگار را بدانیم؛ آیا قرار است فقط کسانی که دارای مجوز هستند و به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت می‌کنند، تجلیل شوند یا تمامی اسامی که در سال‌های گذشته، اخبار را درست یا نادرست منتشر می کردند و گاهی خود آن‌ها به نوعی آسیب اجتماعی بودند؟

سعیدی با اشاره به اینکه آیا صحیح است که یک فرد رسانه‌ای فنی و هنرمند را با کسی که غیرحرفه ای است و گذشته مشخصی دارد، یکسان ببینیم؟ تصریح کرد: به نظرم شتاب‌زده عمل کردن، کار صحیحی نیست و با توجه به مفادی که در کمیسیون فرهنگی تصویب شده و نیز تغییر رویکرد، دوفوریت این لایحه لزومی ندارد، از طرفی همکاری مدیریت شهری با اداره کل ارشاد باید طی تفاهم نامه‌ای در چند بند آماده و تصویب شود و پس از تصویب کلیات، مشارکت در امور اولویت دار مدیریت شهری صورت گیرد.  

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مسائلی که خبرنگاران با آن‌ها مواجه هستند، مشکلات زیرساختی و بیمه را از جمله این موارد دانست و تأکید کرد: تصمیم‌گیری عجولانه در این زمینه مشکلی را برطرف نمی‌کند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز باید مشکلات این قشر زحمتکش را احصاء و بررسی کند وگرنه تقدیر از آن‌ها که هر سال توسط شورای شهر و شهرداری صورت می‌گیرد؛ شورای ششم شهر کرج علاقه‌مندی و تمایل خود را به انجام امور فرهنگی نشان داده است.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات