جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 در نشست آموزشی فرزند پروری در عصر دیجیتال مطرح شد؛

والدین و اولیای تربیتی مراقب تهدیدهای فضای مجازی باشند

کارشناسان پلییس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان البرز بر ضرورت توجه والدین به آسیب‌های موجود در فضای مجازی تاکید کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ این نشست آموزشی ظهر روز پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های مرکز مجتمع کانون البرز برگزار شد و کارشناسان پلیس فتا در این نشست ضمن معرفی فضای مجازی و نحوه ارتباط کودکان و نوجوانان از والدین و مربیان حاضر در جمع خواستند تا مراقب تهدیدهای فضای مجازی باشند.

سروان «ابراهیم شیری»، مسئول دایره پیشگیری از جرائم سایبری و سروان رستمی مسئول دایره اجتماعی جمعی از کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز و والدین اعضا میهمانان این نشست بودند.

اینترنت، فناوری نسل آینده همراه با فرصت‌ها و چالش‌ها، چالش‌های تربیتی و امنیتی از مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

عدم بهره‌گیری  مناسب از مزایای فضای مجازی، آموزش ندادن سواد رسانه‌ای به کودکان و نوجوانان، عدم هوشیاری ودقت در استفاده از امکانات، خوشبینی و اعتماد بیش از حد والدین به فضای مجازی، عملکردهای نا آگاهانه والدین، کاهش گفت و گو در محیط خانواده، تاثیر منفی فضای مجازی در ارتباطات و روابط عاطفی، بلوغ زودرس کودکان و عواقب آن، استرس و اضطراب، کم تحرکی، دسترسی آزاد به انواع اطلاعات، مواجهه با محتوای غیر اخلاقی، تغییر پوشش و اعتقادات و از بین رفتن کرامت اخلاقی از مواردی بود که به عنوان آسیب‌های فضای مجازی معرفی شدند. 

قرار است در نشست‌های آتی راه‌کارهای پیشگیری و برخورد والدین در مواجهه با مشکلات توسط کارشناسان پلیس فتا به خانواده های اعضا و مربیان کانون، منتقل شود.

گفتنی است پلیس فتا در راستای اجرای تدابیر  فرمان رهبر معظم انقلاب ( مدظله‌العالی)  «نهضت سواد رسانه‌ای در فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از جرایم فضای مجازی» را راه اندازی کرده و در قالب تفاهم‌نامه با نهادهای مختلف برنامه‌هایی را در این راستا اجرا می کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز نیز از اواسط فروردین ماه سال جاری با امضای تفاهم نامه با این سازمان به این نهضت پیوسته و سعی دارد اعضا و والدین را با تهدیدها و آسیب‌های موجود آشنا کند.

انتهای پیام/
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات