جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اولویت تزریق واکسن آسترازنکا با دُز دومی ها هست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به کمبود واکسن آسترازنکا، اولویت با کسانی است که در نوبت تزریق دز دوم قرار دارند و دز سومی‌ها می توانند از واکسن دیگری استفاده کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ جواد معظمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در رابطه با آخرین وضعیت کرونا در این استان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه طی چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد موارد مثبت کرونا در البرز هستیم از مردم درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

معظمی تاکید کرد: تزریق واکسن به هیچ عنوان جایگزین استفاده از ماسک نیست ولی برخی با این استدلال که مثلا دو یا سه دز واکسن را تزریق کرده‌اند از این کار امتناع می‌کنند. تزریق واکسن یکی از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است ولی قطعا به تنهایی کافی نیست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره برخی به کمبود برخی واکسن‌ها هم گفت: کسانی که دز اول خود را آسترازنکا تزریق کرده‌اند حتما باید دز دوم را هم از این نوع واکسن بزنند ولی برای دز سوم می‌توانند از هر نوع واکسنی استفاده کنند. با توجه به کمبود این نوع واکسن، اولویت با کسانی است که در نوبت تزریق دز دوم قرار دارند و دز سومی‌ها اگر می‌خواهند آسترازنکا بزنند باید صبر کنند.

معظمی گفت: با توجه به اینکه سویه امیکرن در کشور در حال افزایش است، از مردم درخواست می‌شود به توصیه‌ها بهداشتی عمل کنند تا شاهد تکرار تجربه ماه‌های قبل نباشیم.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات