شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: پای »اومیکرون» به البرز باز شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با هشدار در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد که با شناسایی یک بیمار مبتلا به ویروس «اومیکرون» زنگ خطر این ویروس در البرز به صدا درآمده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر «مهرداد بابایی» گفت : فرد مبتلا یک پیرمرد ۸۴ ساله بود که براثر تصادف با خودرو دچار شکستگی پا شده بود .

وی ادامه داد: این فرد حین بستری مشکوک به علائم کووید۱۹ بود که تست کرونا اومیکرون از وی به عمل آمد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت : نتایج آزمایشات ابتلای این فرد به «اومیکرون» مثبت تشخیص داده شد اما از آنجا که  بیمار سابقه واکسیناسیون کرونا داشته و 6 ماه هم از دز دوم وی گذشته و به رغم داشتن سن بالا به اومیکرون مبتلا شده  اما علائم خفیف بوده است .

بابایی افزود: همزمان با درمان شکستگی پا، درمان کووید۱۹ این بیمار  نیز انجام و از بیمارستان ترخیص شد.

وی  افزود: خوشبختانه نتایج آزمایش اومیکرون و بیماری کووید۱۹  از اعضای خانواده این بیمار منفی بود.

بابایی گفت : با توجه به شیوع «اومیکرون » در مناطقی از کشور از جمله البرز، اکنون آزمایش این ویروس بر روی تمام بیماران بستری که ابتلای آنان به کووید19  قطعیاست ، تست اومیکرون نیز انجام می شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: اومیکرون در برخی مناطق کشور شناسایی شده است و انتظار می‌رفت در البرز هم مواردی ازآن  ثبت شود.

بایایی تاکید کرد که احتمال می‌رود  موارد دیگری از ابتلا به اومیکرون در استان البرز وجود داشته باشد.

وی افزود:  کسانی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند هر چه سریع‌تر  مراکز تزریق واکسیناسیون در استان مراجعه کنند و افرادی که سه ما از دز دوم آنها گذشته دز سوم را نیز تزریق نمایند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز تاکید کرد که مردم در کنار واکسیناسیون، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش دهند تا بتوانیم از گسترش شیوع اومیکرون جلوگیری کنیم.

وی افزود: با توجه به سرعت انتقال اومیکرون استفاده از ۲ ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات