جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پس از تزریق به بیش از ۸ هزار نفر؛

روند مثبت فاز سوم مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با اشاره به روند مثبت و موفقیت آمیز فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: تعداد داوطلبین که موفق به دریافت واکسن شده‌اند از مرز ۸ هزار نفر عبور کرده و تاکنون هیچ عوارض جدی در آنان مشاهده نشده است.

به گزارش رمزگشانیوز  دکتر «محمدحسین فلاح مهرآبادی» با اشاره به نتایج برگزاری فاز سوم مطالعه بالینی واکسن رازی کووپارس اظهار کرد: از نیمه شهریورماه تاکنون بیش از ۸ هزار نفر در این مطالعه  شرکت کردند.
وی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بازار بزرگ ایران مال، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تهران، مجموعه ایثار و شهید منتظری در شهریار را به عنوان مراکزی معرفی کرد که افراد می توانند با در دست داشتن کارت ملی جهت تکمیل فرآیند ثبت نام و تزریق واکسن مراجعه نمایند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: تا کنون که بیش از ۱۵ روز از آغاز مطالعه گذشته در داوطلبینی که یک دز واکسن دریافت کردند خوشبختانه عوارض جدی و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

دکتر فلاح گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به مراکز مذکور و مشاوره پیش از واکسن به صورت انتخابی واکسن رازی کووپارس یا سینوفارم را دریافت نمایند، همچنین با نصب اپلیکیشن ویژه این مطالعه، تمامی علائم و مشکلات احتمالی پس از دریافت واکسن داوطلبان رصد و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با ثبت‌نام در سایت Covid.rvsri.ac.ir و انجام موفق عملیات ثبت نام، با مراجعه به آدرس های مذکور، جهت انجام واکسیناسیون اقدام نمایند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات