پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت بهداشت هشدار داد؛

انتشار ویروس هندی و آفریقایی در شهرهای قرمز کرونایی

سخنگوی وزارت بهداشت، نسبت به انتشار ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی در شهرستان های قرمز کشور هشدار داد.

به گزارش رمزگشانیوز  به نقل از  مهر، «سیما سادات لاری» گفت: در هفته دوم خرداد ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۳.۶ درصدی در تعداد موارد بستری کووید ۱۹، کاهش ۷ درصدی در موارد فوتی و کاهش ۲.۷ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی مثبت کرونا نسبت به هفته قبل‌تر هستیم.

وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری کرونا در کشور در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و هرمزگان و همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان‌های البرز، قزوین، چهار محال و بختیاری و آذربایجان شرقی گزارش شده است.

لاری ادامه داد: متاسفانه با وجود مشاهده تداوم روند نزولی در موارد بیماری کووید ۱۹ در هفته گذشته، شیب کاهشی نمودار موارد بیماری در کشور بسیار کند و در برخی استان‌ها متوقف شده که این موضوع می‌تواند به عنوان زنگ خطری جدی برای ما قلمداد شود.

وی گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت پذیرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور حدود ۷۰ درصد است که با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

لاری افزود: این در حالی است که میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، ایلام، همدان، کردستان و آذربایجان غربی به مراتب پایین‌تر از میزان متوسط کشور است.

وی ادامه داد: در هفته دوم خرداد ۱۴۰۰، تعداد ۱۳۳۳ مورد از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی کشور به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از اخطار، پلمب شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌تر به اطلاع رسانده‌ایم، متاسفانه در برخی شهرستان‌های قرمز با انتشار ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی مواجه هستیم که مطمئناً در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد تکرار تجربه روزهای سخت گذشته خواهیم بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات