جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 بیستمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک البرز برگزار شد

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از کنشگران اجتماعی دعوت کرد تا با جریان سازی مفهوم شهرو روستای دوستدار کودک، مطالبات کودکی را وارد سیاست‌گذاری‌های مدیریت شهری نمایند.

به گزارش رمزگشانیوز افتتاحیه کنفرانس تخصصی حقوق کودک که با هدف گفتمان‌سازی ویژه کنشگران دولتی و غیر دولتی البرز با حضور «محمود عباسی» معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری برگزار شد.

«مریم اسماعیلی فرد» با بیان این مطلب در  در این آئین ضمن تاکید بر اهمیت گفتمان‌سازی پیرامون وظایف والدین، دولت و کنشگران اجتماعی در حقوق کودک گفت:  استان البرز جمعیت 700 هزار نفری شهروند کمتر از 18 سال دارد از این رو گفتمان‌سازی پیرامون وظایف والدین، دولت، کنشگران اجتماعی در مورد حقوق این جمعیت پر تعداد ضروری است.

وی با اشاره به حاشیه‌نشینی یک سوم جمعیت استان البرز و پایین بودن امکان و توان والدین کودکان این مناطق در تامین نیازهای معیشتی، آموزشی و فرهنگی کودکان، ضرورت ورود جدی نهادهای متولی دولتی و بخش عمومی و غیر دولتی در تامین نیازهای این گروه پر رنگ عنوان کرد و افزود: چنانچه این امر محقق شود مانع  از گسترش پدیده کودکان کار و خیابان و بزه کاری اجتماعی می‌شود.

اسماعیلی فرد  همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره آستانه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از کنشگران اجتماعی دعوت کرد تا با جریان‌سازی مفهوم شهرو روستای دوستدار کودک، مطالبات کودکی را وارد سیاست گذاری‌های مدیریت شهری نمایند.

وی با اشاره به کاهش ولادت در ده سال اخیر در استان البرز با وجود افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت، تلاش برای صیانت از جمعیت را در چهارجوب سیاست‌های کلی جمعیت از اولویت‌های توجه به کمیت کودکان در استان عنوان کرد. 

دبیر مرجع استانی حقوق کودک، ضمن هشدار در خصوص مغفول ماندن از کودکی و الزامات آن در دوران کرونا و انباشت مسائل اقتصادی و اجتماعی از اقدامات دستگاه‌های متولی و به ویژه فعالین مدنی قدردانی نمود و تعریف موضوع کودکی به عنوان شبکه برنامه جهاد دانشگاهی البرز را نماد توجه جامعه دانشگاهی به این مهم و زمینه ساز برنامه محوری بیشتر اقدامات اجرایی دانست.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات