جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رئیس دادگستری فردیس معرفی شد

آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فردیس با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، رئیس کل محاکم و دادستان مرکز استان، معاون منابع انسانی و دبیر شورای تحول دادگستری استان و تعدادی دیگر از معاونین دادگستری کل استان، امام جمعه و فرماندار فردیس، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان شهرستان فردیس برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فردیس ضمن قدردانی از زحمات «مقصود عبدی» و معارفه «یوسف رزقی» گفت:  فردیس با مسائل متعددی از قبیل تراکم بالای جمعیتی، عدم سازگاری امکانات رفاهی و اداری با جمعیت ساکن، نرخ رشد بالای جمعیت، مهاجرت از سایر استان‌ها و تنوع بالای قومیتی روبه رو است که در این بین زیرساخت‌های فیزیکی و منابع انسانی در حوزه قضایی پاسخگوی این مشکلات نیست.

«حسین فاضلی هریکندی» با بیان اینکه احداث مجتمع قضایی در این شهرستان به عنوان یکی از مصوبات مهم سفر آیت الله رئیسی به استان البرز می‌تواند بخشی از این مشکلات زیرساختی را حل کند متذکر شد: مراحل احداث این مجتمع در جریان است ولی باید برای حل اضطرارای کمبودها تا زمان بهره‌برداری این مجتمع فکر اساسی کرد.

وی در ادامه با برشمردن برخی آمار قضایی در خصوص شهرستان فردیس و نسبت آن با کل استان تصریح کرد: در سال 1399 نزدیک به 67 هزار پرونده قضایی در فردیس مورد رسیدگی قرار گرفته که معادل 17 درصد کل پرونده‌های استان در سال گذشته است.

عالی‌ترین نماینده قوه قضائیه در استان البرز اضافه کرد: خروجی آماری پرونده‌های این شهرستان نشان می‌دهد که 20 درصد جرایم سرقت، 19 درصد کلاهبرداری، 15 درصد جرایم مواد مخدر، 17 درصد دعاوی مربوط به مطالبه وجه و خسارت در استان متعلق به شهرستان فردیس است.

وی با بیان اینکه حدود 27 درصد دعاوی مربوط به طلاق در استان مربوط به فردیس است، نسبت به این شرایط ابراز نگرانی کرد و گفت: لازم است در حوزه پیشگیری برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود تا شاهد کاهش وقوع طلاق و بزه‌های مختلف در شهرستان فردیس باشیم که ورود و عملیاتی کردن برنامه‌های متعدد توسط دستگاه‌های مسئول با نظارت رئیس دادگستری و دادستان شهرستان می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

فاضلی هریکندی در ادامه با تقدیر از زحمات «مقصود عبدی» که از ابتدای تشکیل این شهرستان مسئولیت ریاست دادگستری فردیس را برعهده داشته و یکی از قضاتی است که تقریبا کلیه دوران خدمت خود را در استان گذرانده،گفت: وی در مسئولیت جدید در مرکز استان به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و با حفظ سمت مستشار دادگاه تجدیدنظر استان و نیز مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان به فعالیت ادامه خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رئیس دادگستری جدید فردیس یکی از مدیران جوان دادگستری استان است که در دوره مدیریت خود در اشتهارد و نظرآباد عملکرد درخشانی داشته یادآور شد: به نتیجه رساندن پرونده چند هزار میلیاردی معروف به «فلاحتی» در نظرآباد یکی از اقدامات مهم وی و دادستان این شهرستان در سال گذشته بود.

وی از رئیس جدید دادگستری فردیس خواست ضمن حفظ و تقویت تعامل با امام جمعه، فرماندار و ادارات و دستگاه‌های مختلف انتظامی و نظامی شهرستان، تکریم ارباب رجوع و کارکنان قضایی و اداری را که در شرایطی سخت مشغول ارائه خدمت هستند در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات