پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 ذوالفقاری خبر داد؛

واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا تا آخر خرداد

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

به گزارش رمزگشانیوز از مهر؛ «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در جلسه امروز کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت موج چهارم بیماری از مرحله پیک و فزاینده در حال انتقال به فضای مهار و کنترل است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید فطر نسبت به افزایش حجم سفرهای احتمالی به خصوص به شهرهای شمالی کشور هشدار داد و گفت: به تجربه دیده شده که افزایش سفرها و مسافرت‌های برون شهری یکی از عوامل گسترش و چرخش بیماری است.

وی در این خصوص گفت: باید محدودیت سفر بین شهری با نظارت عوامل نیروی انتظامی تداوم گردد و تردد آزادانه سفر در کشور صورت نگیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه مقصد بیشترها سفرها به استان‌های شمالی به خصوص مازندران است، گفت: بایستی در این استان بیشترین تمرکز و دقت را داشته باشیم و اجازه ندهیم که با افزایش سفرها به این استان بیماری دوباره اوج گیری کند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: نیروی انتظامی و حوزه مربوطه اش راهنمایی و رانندگی بایستی به صورت جدی اطلاع رسانی‌های لازم را در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر انجام دهد و مرجع اطلاع رسانی در این خصوص نیروی انتظامی و پلیس راهور می‌باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برگزاری آزمون وزارت آموزش پرورش به خصوص برای کلاس‌های نهم و دوازدهمی‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص طبق گزارش نماینده وزارت آموزش و پرورش تمامی اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و این پروتکل‌ها به همه استان‌ها اعلام شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: تلاش آموزش و پرورش بر این اساس است که آزمون‌ها در مکان‌های باز و در کلاس‌ها بزرگ با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود. موضوع تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت از دیگر محورهای مهم جلسه امروز بود که قرار شد پیشنهاد آن به ستاد ملی ارسال شود. مساله واکسیناسیون از دیگر محورهای جلسه امروز بود و در این خصوص طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان تا آخر خرداد ماه همه افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام /
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات