جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 ادامه واکسیناسیون کرونا در البرز با ۷۵ ساله‌ها

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ ساله رو به اتمام است و به محض اتمام این گروه واکسیناسیون برای افراد بالای ۷۵ ساله آغاز خواهد شد.

به گزارش رمزگشانیوز «مهرداد بابایی» سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز، گفت: ورود سویه‌های جدید بیماری کرونا به برخی از استان‌های کشور موجب نگرانی شده است و با توجه به شدت انتقال آن هر لحظه ممکن است سایر نقاط کشور را در گیر کند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه قدرت انتقال این سویه‌ها به حدی بالاست که ممکن است حتی افرادی که واکسن دریافت کرده اند درگیر بیماری شوند، اظهار کرد: شرایط فعلی را باید خیلی جدی بگیریم و به صورت جدی از هرگونه تجمع و عادی انگاری بپرهیزیم.

بابایی در رابطه با واکسیناسیون کرونا در سطح استان البرز اظهار کرد: پس از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، برای واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال اقدام خواهد شد؛ زمان و مکان دریافت واکسن به افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی ‌می‌شود.

این مقام مسؤول در خصوص وضعیت بیماری کرونا در البرز تصریح کرد: می‌توان گفت تا حدودی به ثبات رسیده‌ایم اما روند نزولی هنوز ممکن نشده است و تعداد مراجعین و بستری‌ها بالا است؛ آمار فوتی‌ها نیز همچنان دو رقمی است.

بابایی کاهش آمار بیماری را در گرو کاهش بیماران و مراجعین سرپایی دانست و اظهار کرد: با تشدید محدودیت‌ها، رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از هر گونه تجمع می‌توانیم به روند نزولی بیماری امیدوار باشیم؛ در حال حاضر تنها راه حل ما تشدید محدودیت‌ها است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات