چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 فقط ۴۰ درصد دارندگان سهام عدالت در تهران و البرز سجامی شده‌اند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: خوشبختانه اواخر سال گذشته شورای عالی بورس با تشکیل شرکت سرمایه گذاری بورس البرز موافقت کرده و بر این اساس به دنبال انتخابات هیات مدیره این شرکت هستیم.

به گزارش رمزگشانیوز «ابوالفضل فلاح» با اشاره به برگزاری اولین انتخابات هیات مدیره سهام عدالت البرز اظهار کرد: با اجرای طرح سهام عدالت در کشور در مرحله اول شرکت‌های تعاونی سهم عدالت در شهرستان‌ها شکل گرفت و بعد از آن شرکت‌های سرمایه گذاری استان‌ها شکل گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان اختصاص سهام عدالت به مردم کرج جزو استان تهران محسوب می‌شد، شرکت سرمایه گذاری تهران مدیریت مسائل سهام عدالت سهامداران البرزی را به عهده داشت.

وی توضیح داد: خوشبختانه اواخر سال گذشته شورای عالی بورس با تشکیل شرکت سرمایه گذاری بورس البرز موافقت کرده و بر این اساس به دنبال انتخابات هیات مدیره این شرکت هستیم.

این مسئول اضافه کرد: طبق آخرین تصمیم شورای عالی بورس، افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت‌ سرمایه گذاری استان انتخاب شوند، تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.

فلاح با اشاره به اینکه این انتخابات مختص البرز نیست و در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از ثبت نام متقاضیان، صلاحیت ها بررسی شده و زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط شیوع کرونا قرار داریم، امکان برگزاری انتخابات به صورت فیزیکی وجود ندارد و این به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به اینکه چه کسانی می توانند در این انتخابات شرکت کنند، گفت: مشمولان سهام عدالت باید توجه داشته باشند که چنانچه می‌خواهند در مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی شرکت کنند، حتما باید در سامانه سجام به نشانی WWW.SEJAM.IR ثبت نام کرده باشند.

وی اضافه کرد: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را در مدیریت سهام خود را انتخاب کرده‌اند امکان رای در این انتخابات را دارند.

وی با بیان اینکه تعداد سهامدارانی که در تهران و البرز در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند چشمگیر نیست، گفت: تنها ۴۰ درصد سهامداران این دو استان در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: برای اینکه سهامداران بیشتری بتوانند در سامانه سجام ثبت نام کنند در نظر داریم البرز از آخرین استان‌هایی باشد که این انتخابات را برگزار می‌کند.

انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات