جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمبولانس ها آژیر خطر کرونا را در کرج به صدا درآوردند

آژیر خطر کرونایی عصر امروز چهارشنبه توسط آمبولانس های اورژانس استان البرز در کلانشهر کرج به صدا در آمد.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ «مهرداد بابایی» رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز در حاشیه حرکت کاروان آمبولانس ها گفت : با توجه به افزایش ناگهانی میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی طی هفته جاری در استان البرز ، امروز  تصمیم گرفته شد تا کاروان های آمبولانسی با حرکت در سطح کلانشهر کرج،  شدت خطرات موج چهارم کرونا را برای همراهی بیشتر مردم با مدافعان سلامت و مهار این موج را اطلاع رسانی کنند.

وی بیان داشت:  این اقدام  در واقع اطلاع رسانی به مردم در خصوص شدت موج چهارم کرونا بوده و اگر مردم در این موج همراهی لازم  را نداشته باشند عمق فاجعه بالا خواهد بود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا، گفت : در موج چهارم به مراتب خطرات بالا بوده و باید همه برای مهار آن دست به دست هم بدهیم.

وی تاکید کرد که اکنون روزانه بیش از ۲ هزار بیمار کووید ۱۹ به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه می کنند که شمار آنان بالا است و تنها افراد بدحال به تخت های بستری انتقال داده می شوند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از مردم خواست مخاطرات موج چهارم کرونا را جدی بگیرند و در خانه ها بمانند و درصورت نیاز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک های مناسب در مکان های عمومی حضور یابند.

بابایی افزود: آژیر آمبولانس از آن جهت است که باید کرونا را بیش از گذشته جدی بگیریم زیرا در صورت شیوع گسترده نوع جهش یافته  مهار و درمان آن آسان نخواهد بود .

هفت بیمار کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های البرز جان باختند و ۱۱۰ بیمار بدحال به تخت های بستری انتقال یافتند.

استان سه میلیون نفری البرز از هفته جاری وارد موج چهارم و وضعیت قرمز کرونایی شده است.

کرونا تاکنون مرگ نزدیک به سه هزار نفر در البرز را رقم زده است.

همچنین بیش از ۳۴ هزار البرزی تاکنون به تخت های بستری انتقال یافته اند که با تلاش مدافعان سلامت حدود ۳۱ هزارو ۲۰۰ نفر آنان بهبود یافته اند.

طی ۲ ماه گذشته تعدادی مبتلا به کووید۱۹ انگلیسی در استان البرز شناسایی شدند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات