شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 آغاز جشنواره سفیران سلامت در مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از آغاز به کار پنجمین جشنواره سفیران سلامت با شعار «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت، هر سفیر سلامت یک پیام آور بهداشتی » در فضای مجازی مدارس این استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «سالار قاسمی» اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد آموزشی - ترویجی در زمینه تغذیه، تحرک فیزیکی، خود مراقبتی و محیط زیست  اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این جشنواره  برنامه‌های متنوعی در قالب نقاشی، پیام بهداشتی، نامه‌ای به ویروس کرونا، خاطره نویسی و کاردستی  برای دانش آموزان پیش‌بینی شده که علاقه‌مندان  می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن ماه از طریق شبکه شاد ارائه دهند.

هیات داوران  پس از ارزیابی کیفی  این آثار نفرات برتر جشنواره را انتخاب  خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت:  امسال ۷۵ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی  استان البرز به عنوان سفیران سلامت انتخاب شده اند.  برنامه سفیران سلامت در قالب آموزش سلامت از طریق گروه همسالان انجام می شود.

قاسمی ادامه داد: ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی و ۱۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم  استان البرز  زیر پوشش این برنامه ملی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۳ هزار دانش آموز البرزی زیر پوشش طرح سفیران سلامت  قرار گرفتند، عنوان کرد: سفیران سلامت توسط مراقبان و رابطان سلامت انتخاب می شوند تا در فضای مجازی به همکلاسی ها  و  سایر دانش آموزان نکات بهداشتی و سلامت را آموزش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۲۷۰ مراقب سلامت در مدارس استان البرز فعالیت دارد که هر کدام ۷۵۰ دانش آموز را زیر پوشش آموزش هایی نظیر خودمراقبیتی، ترویج  فرهنگ تغذیه سالم، بهداشت  فردی و اجتماعی، اهمیت  ورزش و تحرک بدنی در سلامتی و حفاظت زیست محیطی قرار می دهند.
وی یادآورشد: در مدارس کم جمعیت مسوولیت آموزش به دانش آموزان را رابطان  بهداشت و بهورزان خانه های بهداشت برعهده دارند.

قاسمی تاکید کرد: هر ساله دانش آموزان البرزی در این جشنواره مشارکت بالایی داشته  که انتظار می رود در پنجمین جشنواره سفیران سلامت نیز این حضور پررنگ باشد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات