جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 روایتی جدید از پهپادهایی که سردار سلیمانی را هدف گرفتند

شبکه العهد عراق در مستندی از روایت هایی جدیدی در رابطه با پهپادهای آمریکایی که سردار سلیمانی و ابومهدی را هدف قرار دادند پرده برداشت.

به گزارش رمزگشانیوز در بخش دوم مستند الرحلة الاخیرة (آخرین سفر) که شبکه ماهواره ای العهد عراق آن را پخش کرد آمده است: روایت های مختلفی در رابطه با پهپادهایی که عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را انجام دادند، بیان می‌شود؛ روایت اول می گوید که دو پهپاد آمریکایی از خاک کویت برخاستند و وارد حریم هوایی عراق شده و این عملیات را انجام دادند اما ستاد نیروهای مسلح کویت چند ساعت بعد این خبر را تکذیب کردند. روایت دوم این است که یک پهپاد آمریکایی از پایگاه العدید قطر برخاسته و این عملیات را انجام داده است اما در بیانیه پدافند هوایی عراق آمده است که سه پهپاد آمریکایی غیر مسلح روز پنجشنبه وارد حریم هوایی بغداد شده اند و بعد از عملیات در همان شب به سوی اردن پرواز کرده اند.

شبکه العهد در این مستند روایت جدیدی را هم مطرح می کند مبنی بر اینکه سه پهپاد آمریکایی از نوع ام‌کیو ۹ در ساعت های مختلف روز پنجشنبه تقریبا از ساعت ۱۰:۳۰صبح تا ۴ بعد از ظهر از پایگاه عین الاسد در استان الانبار پرواز کرده و وارد حریم هوایی بغداد شده‌اند و برج مراقبت فرودگاه بغداد آن ها را رصد کرده است.

بنابر این روایتهای احتمالا آمریکایی ها به مقامات عراقی دروغ گفته و پهپادهای غیر مسلح را وارد حریم هوایی عراق کرده اند و آنها را در پایگاه عین الاسد مسلح کرده‌اند.

احمد الاسدی، نماینده فراکسیون السند الوطنی در پارلمان عراق و یکی از اعضای الحشد الشعبی در این مستند می گوید: پهپادهایی که عملیات ترور را انجام دادند سه پهپاد آمریکایی بودند و از پایگاه عین الاسد برخاستند و از صبح روز پنجشنبه به مدت ۲۰ ساعت در آسمان بغداد درحال حرکت بودند و بعد از انجام عملیات ترور مستقیما به پایگاه عین الاسد بازگشتند.

وی در بخش دیگری از این مستند می گوید: هواپیمای حامل سردار سلیمانی ساعت ۱۲:۲۸ دقیقه بامداد وارد فرودگاه بغداد شد و از از زمان خروج سردار از هواپیما تا انجام عملیات تنها ۶الی ۷ دقیقه طول کشید و داده های اولیه نشان می دهد که عامل انسانی در این عملیات دست داشته و اطلاعات پرواز را داده است.

الاسدی همچنین می گوید: در آن شب من در بیروت بودم و یکی از برادران به نام حاج شبل همراه من بود، حاج شبل به من گفت که سردار سلیمانی به من گفته که پیراهن و تیشرت برایش بخرم، دو تیشرت و یک پیراهن برای حاج قاسم خریدیم سپس حاج شبل گفت زشت است که برای حاج قاسم لباس بخریم اما برای ابومهدی چیزی نبریم بنابراین سه دست کت شلوار برای حاج ابومهدی خریدیم و خوشحال از بازار بازگشتیم و قرار بود روز بعد به عراق بازگردیم.

ساعت یک بامداد در هتل بودیم که اخباری مبنی بر انجام عملیات در فرودگاه بغداد و شهادت رئیس تشریفات الحشد الشعبی شنیدیم من دلهره ونگرانی‌زیادی داشتم زیرا مطمئن بودم که آمریکا این عملیات را برای شخصی در حد رئیس تشریفات انجام نداده است ومطمئنا هدف بزرگ تری دارند، با حاج ابومهدی تماس گرفتم تلفنش زنگ خورد اما جواب نداد، دلهره من بیشتر شد با یکی از محافظان او تماس گرفتم گفت ''خبری ندارم، کرم (محافظ ابومهدی) را با خودش برده و بیرون رفته است'' بنابراین داشتیم مطمئن می شدیم که ابومهدی مورد هدف قرار گرفته است اما تا آن لحظه اصلا فکر نکردیم که حاج قاسم همراه اوست زیرا قرار نبود به بغداد برود، بعد از آن با تماس هایی که با الحشد الشعبی داشتیم مطمئن شدیم هر دو شهید شده‌اند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات